Potrzebuje algorytmu monte carlo dla reszt kwadratowych.

Potrzebuje algorytmu monte carlo dla reszt kwadratowych.
Odpowiedź

Algorytm ten słuzy do generacji liczb przypadkowych zgodnych z zadanym rozkładem. Niech X = (x1; : : : ; xd) bedzie połozeniem punktu w d-wymiarowej przestrzeni. Zadanie polega na generacji ciagu punktów: X0;X1; : : : ;Xi; : : : ;Xd (18.1) rozłozonych zgodnie z zadanym rozkładem o funkcji wagowej w(X) (zakładamy unormowanie). Idea algorytmu opiera sie na bładzeniu przypadkowym, które mozna zrealizowac w przypadkowej wedrówce. W pewnej chwili wedrowiec znajduje sie w punkcie Xi ciagu (18.1). Generacja kolejnego punktu Xi+1 polega na wykonaniu próbnego kroku do nowego punktu Xt. Ten nowy punkt mozna wybrac zgodnie z rozkładem jednorodnym wewnatrz d-wymiarowego szescianu o boku ± zbudowanego wokół punktu Xi. Obliczamy r = w(Xt) w(Xi) (18.2) Jezeli: (i) r > 1 – nowy punkt jest akceptowany : Xi+1 = Xt. (ii) r < 1 – nowy punkt jest akceptowany z prawdopodobienstwem r, czyli generujemy liczbe losowa % zgodnie z rozkładem jednorodnym w przedziale [0; 1]. Jezeli (a) r > % to Xt jest zaakceptowany : Xi+1 = Xt. 2 Rozdział 18. Algorytmy Monte Carlo (b) inaczej – Xt jest odrzucany : Xi+1 = Xi. Po wyznaczeniu punktu Xi+1 dokonujemy kolejnego próbnego kroku z punktu Xi+1 i generujemy Xi+2, itd. Uwagi: (1) Optymalna wartosc kroku próbnego ± – taka aby około połowy próbnych kroków zostało zaakceptowanych. (2) Punkt startowy X0 Teoretycznie – przypadkowy Praktycznie – dokonujemy pewnej liczby kroków poczatkowych według algorytmu Metropolisa i jako punkt startowy X0 wybieramy ten punkt, dla którego wartosc funkcji w(X0) jest duza (chociaz niekoniecznie najwieksza). Proces ten nazywamy termalizacja. Chyba lepiej się nie da,możliwe że nie zrozumiałem pytania.

Dodaj swoją odpowiedź