Hoho:O Ile tych zadań, ale punkcików też sporo:) Zabieram się do roboty... __________________________________________________________ 12.a)Przyjmijmy, że skoro mają taką samą objętość, to powierzchnię też(z założenia zbiorniki mają dość podobne kształty). Czyli ciśnienie rozejdzie się zgodnie z prawem Pascala na 2 razy większą powierzchnię: P1=F/S P2=F/2S P2=1/2*P1 P2=50kPa. Odp.W obydwu zbiornikach ciśnienie wyniesie 50kPa, po odkręceniu zaworu. b)Jeżeli podgrzejemy drugi zbiornik, to wzrośnie ciśnienie(bo spadnie gęstość, przy takiej samej objętości). Ciśnienie rozejdzie się przez zawód, czyli w pierwszym także wzrośnie. __________________________________________________________ 13.Ta z drewna, ponieważ ma większą gęstość, czyli większą siłę ciężkości, przy takiej samej sile wyporu. __________________________________________________________ 14. I opcja(trudniejsza): Zmierzyłbym średnicę kuli(narzędziem). Podzieliłbym przez 2, aby uzyskać promień. Policzyłbym jej objętość ze wzoru: V=4/3*πR³ Ze wzoru: (ro)=m/V => m=(ro)*V Policzyłbym masę kulki i zważyłbym ją. Jeżeli masa byłaby mniejsza od tej policzonej, to kulka jest pusta w środku. ----------------------------------------------------------------------------- II opcja(myślę, że ta będzie prostsza) Za pomocą wagi wziąłbym taką ilość tego samego metalu(lub metalu o tej samej gęstości), że ważyłaby ona tyle co kulka. Potem umieściłbym na szali z jednej strony kulkę, a z drugiej strony metal(sztabki, kulki) i umieściłbym szalę w wodzie. Jeżeli pozostałaby w równowadze, to kulka jest pełna w środku, jeżeli nie, to jest wydrążona. To eksperyment Archimedesa. Patrz tu: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/Archimedes_water_balance.gif __________________________________________________________ 15.a)Prędkość względna pociągu towarowego, względem osobowego wynosi 100km/h. b)Jej wartość i kierunek się nie zmienią, ale zwrot będzie przeciwny. __________________________________________________________ 16. a)Sumarycznie przyspieszenie wynosi a=0. A szczegółowe to: a1=2m/s² a2=0m/s² a3=1m/s²(z tym, że to opóźnienie, czyli przeciwny zwrot) b)Droga, to pole pod wykresem: 2*1+4*1/2+2*6+2*2+2*4/2=2+2+12+4+4=24[m] __________________________________________________________ 17. Czas lotu w górę: s=vt/2=>t=2s/v A skąd wziąć s? To wysokość, którą policzymy z zasady zachowania energii: Ep=Ek mgh=mv²/2 |/(m*g) h=v²/2g h=(20m/s)²/2*10m/s²=20m s=20m Wracamy do wzoru: t=2s/v t=2*20m/20m/s=2s I teraz czas spadku swobodnego(nie znamy wysokości rzucającego, więc ją pominiemy): s=gt²/2 => t=√(2s/g) t=√(2*20m/10m/s²)=2s tcałk=4s Odp.Za 4 sekundy znajdzie się on na ziemi. __________________________________________________________ 18.Z zasady zachowania pędu. p=m*v p=60kg*5m/s=300kg*m/s p=m2*v2 =>v2=p/m2 v=(300kg*m/s)/100kg=3m/s (Te 100kg, to masa łódki z chłopcem na pokładzie.) Odp.Łódka odpłynie z prędkością 3m/s. __________________________________________________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________ Liczę na status najlepszego rozwiązania.
w załaczniku teraz powinien sie pokazac
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź