okres noworodkowy: -karmienie go piersią lub mlekiem z butelki -spanie okres niemowlęcy: -samodzielnie przyjmuje pionową postawę ciała, -dziecko wydaje pierwsze dźwięki, które z czasem staja się zrozumiałymi wyrazami -uśmiecha się -manipuluje przedmiotami i uczy się do czego są przeznaczone - z upływem czasu staje się nie ufne do osób obcych okres przedszkolny (dzieciństwo) i okres szkolny: -dziecko uczy się, -świadomie oddaje mocz i kał - ogromnie potrzebuje ruchu -ustala sie prawo- lub lewostronna lateralizacja tzn. przewaga lewej lub prawej reki nogi i oka - wzrasta odporność organizmu pokwitanie, młodzieńczość, dojrzewanie: -wzrost ciała -intensywny rozwój narządów rozrodczych i przygotowania ich do rozmnażania -u dziewcząt pojawia się pierwsza miesiączka - u chłopców populacja - pojawia się potrzeba bliskości okres dojrzałość: -czas zakładania rodziny, wydawania potomstwa i wychowania dzieci, -pojawia się atrybut odpowiedzialności, gotowości do stałości w uczuciach -pojawia się umiejętność zaspokojenia popędu - człowiek zaczyna rozumieć konsekwencje swoich czynów oraz przewiduje ich skutki -procesy anabolizmu i katabolizmu ulegają równowadze - pojawia się aktywność zawodowa i społeczna -stres starość: - człowiek postępuje stopniowo, powodując zmiany w funkcjonowaniu organizmu, co jest wynikiem zużycia poszczególnych tkanek i narządów -pojawia sie proces niszczenia - starszy człowiek śpi krótko, tylko tyle miałam napisane w podręczniku z biologi...ale myślę że chociaż połowę wykorzystasz ..;))...mam nadzieję ze pomogłam.!
Wymień potrzeby fizyczne i emocjonalne w okresie noworodkowym, okres niemowlęcy okres poniemowlęcy, okres przedszkolny , okres szkolny, pokwitanie, okres młodzieńczy, okres dojrzałości, przekwitanie, starość
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź