zad. 1 - stworzenie silnego i doskonałego państwa rządzonego przez elitę, zdolnego rozszerzyć przestrzeń życiową dla swoich obywateli, powrócić do tradycji wielkiego imperium - na czele państwa stał dyktator, który łączył w swoim ręku różne funkcje i ministerstwa - kult wodza - jedna partia NSDAP, całkowita likwidacja opozycji - zachowanie pozorów parlamentaryzmu, ale o wszystkim i tak decydował dyktator - uchwalono ustawy i kodeksy regulujące życie w państwie, zawieszono prawa obywatelskie, tłumacząc to dobrem państwa - wpływ władzy na wychowanie młodzieży, tworzenie jednolitych ugrupowań młodzieżowych, często typu paramilitarnego, opieka państwa nad rodziną - obyczajowość, życie kulturalne podporządkowane partii, rozwój kultury masowej, masmedia na usługach władzy (prasa, radio, telewizja) - od obywatela wymagano absolutnego posłuszeństwa, całkowitej bezwzględności w dążeniu do celu - fałszowanie historii, palenie książek uznanych za sprzeczne z ideologią - odrzucenie religii
- uchwalenie ustawy i kodeksów regulujących życie w państwie, zawieszono prawa obywatelskie. - na czele państwa stał dyktator, który łączył w swoim ręku różne funkcje i ministerstwa - kult wodza - jedna partia NSDAP, całkowita likwidacja opozycji - zachowanie pozorów parlamentaryzmu, ale o wszystkim i tak decydował dyktator - stworzenie silnego i doskonałego państwa rządzonego przez elitę, zdolnego rozszerzyć przestrzeń życiową dla swoich obywateli, powrócić do tradycji wielkiego imperium - odrzucenie religii - wpływ władzy na wychowanie młodzieży, tworzenie jednolitych ugrupowań młodzieżowych, często typu paramilitarnego, opieka państwa nad rodziną - fałszowanie historii, palenie książek uznanych za sprzeczne z ideologią - obyczajowość, życie kulturalne podporządkowane partii, rozwój kultury masowej, masmedia na usługach władzy (prasa, radio, telewizja) - od obywatela wymagano absolutnego posłuszeństwa, całkowitej bezwzględności w dążeniu do celu