Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym pracownikowi przez pracodawcę w związku z wygaśnięciem, lub rozwiązaniem stosunku pracy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące stosunku pracy, który ustał, między innymi na temat: * okresu wykonywanej pracy, * rodzaju wykonywanej pracy, * wymiaru czasu pracy, * zajmowanych stanowisk, * trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, * inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego, * okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form zastępczych, * okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, * informację o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym.
Świadectwo pracy jest dokumentem, który otrzymuje pracownik w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Podlega wydaniu do rąk pracownika. Pracodawca jest obowiązany wydać świadectwo pracy bez osobnego wezwania pracownika, niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy. Każde świadectwo pracy powinno zawierać informacje dotyczące: 1. okresu i rodzaju wykonanej pracy 2. zajmowanych stanowisk 3. trybu rozwiązania stosunku pracy albo okoliczności wygaśnięcia tego stosunku 4. inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracownika (liczba dni wykorzystanego w danym roku urlopu wypoczynkowego, okres korzystania z urlopu bezpłatnego czy wychowawczego) 5. zajęcia wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym 6.na wniosek pracownika w świadectwie pracy należy podać także informacje dotyczące: wysokości i składników wynagrodzenia za pracę, uzyskania kwalifikacji Poza tymi składnikami nie wolno zamieszczać w świadectwie pracy innych informacji czy uwag.