wypisz charakterystykę asortymentów i najczęściej stosowaną metodę sprzedaży domu towarowego, d,handlowego, supermarketu, hipermarketu

wypisz charakterystykę asortymentów i najczęściej stosowaną metodę sprzedaży domu towarowego, d,handlowego, supermarketu, hipermarketu
Odpowiedź

Dom towarowy - duży budynek służący do wielobranżowego handlu detalicznego, mieszczący działy lub stoiska grupujące poszczególne typy towarów. nazwa " Harrods"-największy dom towarowy w Wlk Brytanii cechy: segmentacja rynku,idea zakupów pod jednym dachem,lokalizowane głównie w centrum miast,swoboda poruszania się klientów we wnętrzu,produkty pochodzące conajmniej z 5 branż strategia domów handlowych:intensywna promocja,pogłębiony asortyment wybranych branż,oferowanie szerokiego wachlarza usług,stosowanie sezonowych wyprzedaży,dostosowanie cen do wybranego segmentu rynku asortyment:szeroki i głęboki najczęściej spotykana metoda sprzedaży:preselekcja Dom handlowy - położony w kontekscie miejskim wyspecjalizowany budynek, służący jako miejsce handlu detalicznego produktów jednego producenta lub należących do jednej branży. Rozwój współczesnych domów handlowych trwał od XIX wieku, najwcześniej w Wielkiej Brytanii. nazwa: "Kupiec " (mieści się w Lęborku ) cechy:odmiana domu towarowego,umiarkowane ceny,specjalizacja branżowa lub segmentowa,intensywna promocja. asortyment:wąski i głęboki najczęściej spotykana metoda sprzedaży:samoobsługa i preselekcja Supermarket to w ścisłym znaczeniu sklep o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące itp. nazwa :"Real" cechy:duża powierzchnia sprzedażowa,dominująca rola towarów spożywczych,dogodny dojazd i miejsca do parkowania,lokalizowane samodzielnie lub w centrach handlowych asortyment_szeroki i głęboki najczęściej spotykana metoda sprzedaży:samoobsługa Hipermarket - duży sklep wielkopowierzchniowy, często też ze względu na swoje rozmiary znajdujący się na obrzeżach miasta. Hipermarket w ścisłym tego znaczeniu to sklep (market) o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące, produkty FMCG (produkty szybkozbywalne z ang. Fast Moving Consumer Goods). Przyjmuje się że hipermarket ma powierzchnię przekraczającą 2,5 tys m2. Hipermarket to większa wersja supermarketu. Oprócz powierzchni na większy asortyment oraz z uwagi na lokalizację posiada parking na ponad 1000 miejsc. Nazwa:"Auchan" cechy:ogromna powierzchnia sprzedażowa,zlokalizowane na obrzeżach miast,kompleksowe zastosowanie technologii informatycznych,dominująca rola produktów spożywczych asortyment:szeroki i głęboki najczęściej spotykana metoda sprzedaży:samoobsługa.

Dodaj swoją odpowiedź