Przykładowy biznesplan myjni samochodowej.

Przykładowy biznesplan myjni samochodowej.
Odpowiedź

1. STRESZCZENIE 2. POMYSŁ 3. RYNEK 3.1. Sytuacja na rynku w Polsce 3.1.1. Najważniejsze zmiany na rynku 3.1.2. Prawo 3.1.3. Szara strefa 3.1.4. Polski rynek liczby myjni 3.1.5. Podział rynynku 3.1.8. Kształtowanie się cen detalicznych 3.1.9. Podatki w Polsce i Europie 3.2. Analiza otoczenia myjni 3.2.1. Konkurenci 3.2.2. Zbyt - segmentacja klientów 3.2.3. Zaopatrzenie - dostawcy sprzętu 3.4. Analiza SWOT 4. MARKETING 4.1. Strategia cen 4.2. Strategia promocji i reklamy 5. REALIZACJA 6. ZARZĄDZANIE myjnia 7. HARMONOGRAM 8. FINANSOWANIE 9. PROGNOZY FINANSOWE 9.1. Założenia ekonomiczno-finansowe nowego przedsięwzięcia 9.1.1. Nakłady 9.1.2. Sprzedaż 9.1.3. Koszty 9.1.4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy 9.1.5. Poziom opodatkowania 9.2. Prognozy sprawozdań finansowych 9.2.1. Rachunek zysków i strat 9.2.2. Rachunek przepływów 9.2.3. Bilans 9.3. Ocena opłacalności przedsięwzięcia 9.3.1. Prosty okres zwrotu 9.3.2. Zdyskontowany okres zwrotu 9.4. Analiza wrażliwości - punkty krytyczne 10. PODSUMOWANIE 1. STRESZCZENIE Przedmiotem biznes planu jest ocena przedsięwzięcia, polegającego na zakupie i prowadzeniu myjni wraz z częścią lub z boku stacji benzynoej, zlokalizowanej na odcinku X - Y na danej trasie..... Jej dotychczasowy właściciel sprzedał STACJĘ 31 grudnia 2005 roku. Przedsięwzięcie będzie realizowane dalej przez potencjalnego nabywcę Przyjęta do biznes planu cena zakupu STACJI wynosi 6 500 tys. zł, w skład której wchodzą: * dwie działki o łącznej powierzchni : 16 000 m2: 1 500 tys. zł * budynki i budowle (pawilon handlowy): 3 500 tys. zł * urządzenia techniczne (dystrybutory paliwa, zbiorniki paliwa płynnego, dystrybutor LPG: 1 500 tys. zł *myjnia samochodowa ok 2,5 tys budynki *sprzęt ok 12 tys Benzyna Sp z o.o. planuje zastosować następujący montaż finansowy w celu zakupu STACJI: * 1 700 tys. zł - środki własne (30,0 %) * 4 800 tys. zł - kredyt inwestycyjny (70,0 %). Do tego dojdą także koszty transakcji (2% od ceny sprzedaży) tj. 130 tys. zł oraz koszty obsługi prawnej szacowane na ok. 20 tys. zł. Koszty te pokryje nowy właściciel Stacji i myjni Dodatkowo założono w biznes planie wartość majątku obrotowego (wg stanu magazynu na dzień przejęcia Stacji) na poziomie 300 tys. zł. W skład majątku obrotowego, który będzie sfinansowany z dodatkowych środków właściciela mogą wejść olej napędowy, etylina, akcesoria, autogaz. STACJA i myjnia posiada następujące atuty: 1. Bardzo dobra lokalizacja * przy jednej z najważniejszych dróg w Polsce (na trasie nr 2 Warszawa - Poznań) na odcinku X - Y, uczęszczanej przez kierowców polskich i zagranicznych, szczególnie przez kierowców TIR-ów; * widoczne dla kierowcy miejsce z trasy. 2. Bardzo dobra infrastruktura * największa działka przy stacji paliw (o powierzchni 16 000 m2) na odcinku X - Y, dysponująca bardzo dużym parkingiem (szczególnie atrakcyjnym dla TIR-ów), budynkiem motelowo-restauracyjnym; * bezkolizyjny wjazd - wyjazd. 4 myjnia dla osobowych i tir 3. Różne źródła generowania przychodów * przychody ze sprzedaży paliw (benzyn i oleju napędowego), autogazu (LPG - liquid petroleum gas) urzytku myjni Nieco ponad 50% przychodów ze sprzedaży paliw stanowi sprzedaż oleju napędowego głównie dla TIR-ów. Jest to czynnik stabilizujący przychody STACJI, gdyż przewozy transportowe rozkładają się równomiernie w ciągu roku. Stacja posiada wielu stałych klientów - kierowców TIR-ów z Europy Wschodniej i z Niemiec. Sprzedaż paliw równomiernie rozkłada się w ciągu roku. „Szczyt” sprzedaży benzyny 98’ i 95 oktanów (bezołowiowej) przypada głównie na okres letni. Z kolei równomierny popyt na benzynę 95’ z ołowiem występuje przez cały rok. W końcu roku identyfikowany jest największy wolumen sprzedaży oleju napędowego. Natomiast wiosną i jesienią wyjątkowo częstymi klientami STACJI są rolnicy; *dochód z myjni najwiekszy latam ok 25 tys * przychody z tytułu świadczonych usług gastronomicznych. Aktualnie działa tylko bar (8 stolików), jednakże w przygotowanym do użytku nowym pomieszczeniu (185 m2) zostanie otwarta przez nowego nabywcę od 1 stycznia 2006r. restauracja (co da łącznie 33 stoliki); * przychody ze sprzedaży akcesoriów samochodowych; * przychody z wynajmu pokoi w motelu (6 pokoi 2 osobowych, 8 pokoi 3 osobowych, co da razem 36 łóżek). Aktualnie pokoje wymagają jedynie doposażenia w postaci mebli, pościeli itd., co uczyni nowy nabywca po przejęciu STACJI od dotychczasowych właścicieli. Biznes plan zakłada uruchomienie motelu od 1 stycznia 2006r. doposazenia myjni w nowoczesny odkurzcz i nowej elektrycznej myjni w 2010 r 4. Znana marka firmowana przez Petrochemię Płock Obecni właściciele STACJI współpracują od 1996r. z Petrochemią Płock (PKN Orlen SA) już od grudnia 1999r. na zasadzie patronatu. Analiza ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia pokazała jego dodatnią rentowność w prognozowanym okresie. Sprzedaż paliw, nie tylko na rynku polskim, jest narażona na duże wahania cen w wyniku wzrostu cen baryłki ropy naftowej, co szczególnie miało miejsce w sierpniu / wrześniu 2005r., jednakże prognozy finansowe w biznes planie (przy konserwatywnych założeniach) potwierdziły opłacalność inwestycji.

Dodaj swoją odpowiedź