Analiza SWOT jest narzędziem badania ogólnej sytuacji przedsiębiorstwa. ANALIZA SWOT : 1. Mocne Strony 2. Słabe strony 3. Szanse 4. Zagrożenia Podstawową dyrektywą wynikającą z analizy SWOT jest: · wykorzystać możliwości i szanse, · przezwyciężyć słabości, · rozwijać mocne strony i wykorzystać atuty, · unikać zagrożeń. Mocne i słabe strony są odnoszone do przedsiębiorstwa i jego produktów. Nie mogą być one analizowane w sposób wyizolowany, lecz muszą być rozpatrywane na tle konkurentów. W takim ujęciu istotą analizy mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa jest określenie jego pozycji konkurencyjnej na rynku. Może ona wynikać z: · pozycji rynkowej (relatywny udział w rynku i zakres zmian; zróżnicowanie udziału w rynku w odniesieniu do poszczególnych segmentów; postrzegane zróżnicowanie w dziedzinie jakości, cen, usług; wizerunek przedsiębiorstwa); · pozycji ekonomicznej i technologicznej (pozycja w dziedzinie kosztów; wykorzystanie zaawansowanie technologiczne; posiadane patenty); · zdolności i umiejętności (jakość kierowania; umiejętności marketingowe; system dystrybucji; stosunki międzyludzkie w przedsiębiorstwie; stosunki z władzą lokalną). JAK CHCESZ TO WYŚLĘ CI PRZYKŁADY NA GG , BO ROBIŁAM BIZNESPLANY Z ANALIZĄ SWOT.
pilnie potrzebuje w skrócie analizę rynkuSWOT plisssss pomóżcie
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź