potrzebuje kilku DOSWIADCZEN Z FIZYKI, takich zeby je na lekcji pokazac. bez dziwnych przyżądow, jakieś proste ale ciekawe.

potrzebuje kilku DOSWIADCZEN Z FIZYKI, takich zeby je na lekcji pokazac. bez dziwnych przyżądow, jakieś proste ale ciekawe.
Odpowiedź

porwij kartkę na drobne kawalki potrzyj linijkę o sweterek lub bluzkę w ten sposób ją naładujesz elektronami i zacznie przyciągać papierki lub magiczną sztuczkę zrób, w której zmieszasz sól i pieprz i oddzielisz sól od pieprzu przy pomocy tej linijki naelektryzowanej.

DOŚWIADCZENIE 1 potrzebne przedmioty: *kartka papieru, *szklanka z wodą. Pełną szklankę wody należy energicznie obrócić na kartkę papieru. Szklanka "przyklei" się do kartki. WNIOSEK: Gdy odwraca się szklankę, kartka lekko wygina się, tworząc niewielką próżnię, dzieki której woda nie wylewa się ze szklanki. Od dołu na kartkę naciska powietrze. DOŚWIADCZENIE 2 potrzebne przedmioty: *niewysoka podstawka z wodą (wys. ok. 3cm- np. podstawka od doniczki) *kolba stożkowa lub odpowiednio wycięta butelka *świeczka (niewysoka- ok. 1,5cm) Do naczynia wlewamy wody (ok. 1cm wysokosci) i stawiamy w niej zapaloną świaczkę. Następnie przykrywamy ją kolbą. Po pewnym czasie świaczka zgaśnie, a woda w kolbie podniesie się. WNIOSEK: Po przykryciu świeczki przez kolbę, płomień gaśnie. Ciśnienie powietrza pod kolbą obniża się, wytwarza się podciśnienie. Większe ciśnienie atmosferyczne powoduje, że woda zostaje "wciągnięta" do kolby. Drugim czynnikiem powodującym wyżej opisane zjawisko jest rozszerzalność powietrza pod wpływem temperatury. Paląca się świeczka podgrzewa powietrze powodując wzrost ciśnienia wewnątrz kolby. Na zewnątrz ciśnienie powietrza jest mniejsze, więc część powietrza wydostaje się ze środka. Kiedy świeczka gaśnie powietrze wewnątrz ochładza się, co prowadzi do zmniejszenia ciśnienia i wciągniecia wody do kolby. :))

Wlej do szklanki odmierzoną ilość wody i zaznacz jej poziom pisakiem .Taką samą ilość wody wylej na płaski talerz.Oba naczynia postaw obok siebie.po kilku dniach,kiedy zauważysz ,że wody w szklance ubyło ,zaznacz jej nowy poziom .następnie wylej ją i wlej do szklanki wodę z talerza .Zaznacz jej poziom następną kreską.Poruwnaj,ile wody zostało w szklance a ile w talerzu .Co sprawiło otrzymanie takich wyników.

Dodaj swoją odpowiedź