Zalety: 1. Źródło informacji o produktach dostępnych na rynku. 2. Możliwość porównania produktów. 3. Wzmaga konkurencję, konkurencja natomiast przynosi zyski nam wszystkim. 4. Źródło finansowania czasopism i gazet. 5. Zwiększa globalny popyt na dobra i usługi. 6. Propagowanie idei pożytecznych dla społeczeństwa. Wady: 1. Informacje zawarte w reklamie częstą wprowadzają w błąd. 2. Reklama kosztuje, a to powoduje wzrost cen, które płacą konsumenci. 3. Pod wpływem reklamy konsumenci chcą wydać pieniądze na rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebują. 4. Za koszty reklamy płacą konsumenci.
Do zalet reklam można zaliczyć m.in. kształtowanie postaw społecznych czy też powszechną informację o produkcie. W konsekwencji prowadzi to do wzrostu wydajności i spadku cen, sprzyjając tym samym postępowi gospodarczemu. Wady reklam .Odbiorcy narażeni są na swego rodzaju manipulacje, a także zwyczajne wprowadzenie w błąd. I tak zakupiony odplamiacz nie usuwa każdej plamy, tusz do rzęs nie wydłuża ich o 100%. Często zdarza się, że reklamowane produkty nie spełniają oczekiwań klienta. Reklama często wzbudza potrzeby konsumpcyjne, czyli po prostu przekonuje nas do zakupu tego co tak naprawdę nie jest nam potrzebne