BIZNES PLAN - SKLEP SIECIOWY Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa: Podstawowe cele działalności: - źródło utrzymania rodziny, - zaspokojenie własnych ambicji, - zdobycie doświadczenia i umiejętności współpracy -rozwiniecie sklepu na ogolnopolski rynek Nazwa: PEPCO Forma prawna: Jest to spółka cywilna, gdyż jest wygodnym i efektywnym narzędziem prowadzenia działalności gospodarczej. Składa się z 3 współpracowników. Dane o właścicielach: KAMILA MATYSIAK,JAREK MATYSIAK,OLGA WARSZAWSKA tel.552722525 tel.602253850 e-mail: [email protected] STRONA- WWW.PEPCO.PL Przedmiot działalności: DZIAŁALNOŚĆ HANDLOWA Lokalizacja (siedziba) ELBLĄG KRÓLEWSKA 2B Obszar działania: Skierowany głównie dla mieszkańców Elbląga, jednak ze względu na położenie przy głównej ulicy, także dla przejezdnych. Naprzeciwko sklepu jest Osiedle i CENTRUM MIASTA, a więc ze sklepu powinni korzystać przede wszystkim mieszkańcy osiedla I TURYŚCI Niedaleko też znajduje się przedszkole oraz basen. Produkty: z drobiazgów: - zegarki, - odzywki, - antypespiranty, - okulary przeciwsłoneczne, -czepki, - śmieszne kartki na różne okazje ODZIEŻ MĘSKA KOSZULE SPODNIE KRAWATY BIELIZNA KURTKI MARYNARKI ODZIEŻ DAMSKA SUKNIE BLUZKI SPÓDNICE MARYNARKI KURTKI BIELIZNA ODZIEŻ DZIECIĘCA KAFTANIKI BODY BIELIZNA KURTECZKI SPODNIE BLUZKI BEZPIECZNE ZABAWKI KLOCKI SAMOCHODZIKI SAMOLOTY PLUSZAKI LALKI Analiza rynku i plan marketingowy: Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci Firma działa na rynku o wielkiej konkurencji. W Elblągu nie powstało już wiele firm o podobnej branży. Spośród sklepów konkurencyjnych należy wymienić takie firmy jak : raj dziecka, świat dziecka Raj dzieckaa Mocne strony : * wysoka jakość oferowanych usług * sprawne zarządzanie *dobra sytuacja finansowa *dobra reputacja firmy Słabe strony : * mała powierzchnia lokalu * wysokie ceny *brzydki budynek Raj dziecka Mocne strony : *konkurencyjne ceny *Dobra jakość oferowanych usług *ciekawe pomysły Słabe strony : *słaba sytuacja finansowa *niemiła obsługa *rzadkie zmiany w wyposażeniu Odbiorcy Chcielibyśmy docierać do wszystkich.turystów i mieszkańców centrum miasta i pobliskiego osiedla (znajdujące się naprzeciwko centrum miasta), . Ceny oferowanych dóbr i usług Stosunkowo niskie ceny, upusty cenowe dla stałych klientów i przy kupnie powyżej 100zł., Wydaje nam się, że marża początkowo 20% (aby zachęcić klientów), a w późniejszym czasie (ok. pół roku) do 40 % będzie odpowiednia. Dystrybucja Korzystna lokalizacja firmy, duży wybór artykułów. Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, oraz Będziemy sprowadzać z poza kraju: Austria, Holandia ,Niemcy, tam są bardzo korzystne ceny. Promocja - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie, tzn. "dziennik bałtycki" "echo elbląga" - ulotki informacyjne, - plakaty reklamowe, m.in. na przystankach, w centrach handlowych, na hali - przy zakupie powyżej 150zł. niespodzianka, - gratisy takie jak np. Długopisy z logiem sklepu, Film DVD o reprezentacji Polski. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia Kadra zarządzająca Jan Malinowski, Adam chłopek, Anna Kamńska 2. Plan kadrowy i schemat organizacyjny Właściciele . Sprzedawać będziemy na zmianę, w sklepie zawsze muszą być 3 osoby. A także po pewnym czasie zatrudnimy 2 sprzedawczynie i jednego ochroniarza. Plan techniczny (działalności operacyjnej) Nakłady inwestycyjne - zakup środków potrzebnych doprowadzenia lokalu do schludnego wyglądu, tj. farb do pomalowania ścian i sufitu, paneli podłogowych. - zakup wyposażenia, tj. szafek i półek potrzebnych do wystawienia towaru, szklanej lady, - zakup towaru. Źródła finansowania inwestycji - oszczędności własne - ok. 20tyś. zł., - kredyt bankowy - ok. 60tyś. zł. Zaopatrzenie w artykuły Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, Ausrtii, Holandii, i w Niemczech Plan finansowy 1. Przychody Przychody ze sprzedaży towaru. Szacowane na ok. 26tyś. miesięcznie: - towary przy marży 200% - ok. 8 tyś. - kosmetyki ok. 200 zł. 2. Koszty nakłady inwestycyjne: - zakup środków ok. 5 tyś zł - zakup wyposażenia ok. 4 tyś., - zakup towaru ok. 37 tyś, łącznie ok. 46 tyś promocja: - Do roznoszenia ulotek zatrudnimy conajmniej 2 młode osoby. ok. 100 zł miesięcznie - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie ok. 400zł przez 2 miesiące, - gratisy ok. 80zł. miesięcznie, łącznie ok. 580zł. przez pierwsze miesiące, a potem ok. 300zł miesięcznie, -dzierżawa lokalu ok. 950 zł. miesięcznie, -opłaty za prąd i wodę ok. 300zł miesięcznie Na początku wysokie lecz później coraz niższe... Zysk Zysk wynosi ok. 12tyś zł. w zależności od miesiąca. Wydaje nam się ze przez cały rok będą takie zyski, ponieważ w zimę ludzie będą kupować sprzęt zimowy (narty,wiazania,deski snowbordowe.itp) a lato będą kupować sprzęt do pływania. CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE SZANSE SILNE STRONY Zainteresowania ze strony ludzi, czyli dobre przyjęcie firmy na rynku i Dobra lokalizacja i Współpraca z innymi firmami, wymiana doświadczeń Wszechstronna promocja ZAGROŻENIA SŁABE STRONY Brak zainteresowania ze strony ludzi Pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji i Dość Duża konkuręcja Analizując szanse powodzenia i ryzyka doszliśmy do wniosku, że możemy spróbować założyć taką firmę. Choć jest ryzyko, że firma może nie przyjąć się na rynku to naszym dużym plusem jest to, że jednak nasz lokal znajdowałby się przy głównej ulicy. Jeżeli ludzie dobrze przyjmą "Pepco" na Konstntynowskim ryku to mamy szanse zaistnieć nawet na ogólnopolskim rynku i w przyszłości rozwinąć naszą działalność.
napisać Bizes plan dla firmy ktora zajmuje sie sprzedaża tanich zabawek(ale bezpeicznych) odziezy dzieciecej damskiej oraz meskiej
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź