. Konkurs skierowany jest do uczniów gimnazjum i obejmuje znajomość utworu „ Mały Książę” Antonina de Saint-Exupery’ego. 2. Czas trwania konkursu 40 minut. 3. Konkurs ma formę testu. 4. Uczestnik konkursu odpowiada na pytania dotyczące treści utworu. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymuje punkt. 5. Wygrywa ten, kto uzyska największą liczbę punktów. 1. Gdzie Mały Książę spotkał pilota? ………………………………………………………………………………… 2. O co poprosił Mały Książę pilota, kiedy spotkali się po raz pierwszy? ………………………………………………………………………………… 3. Co dorośli widzieli na obrazku narratora przedstawiającego boa, który połknął słonia? ………………………………………………………………………………… 4. Ile było czynnych wulkanów na planecie głównego bohatera? ………………………………………………………………………………… 5. Dlaczego Mały Książę opuścił swoją planetę? ………………………………………………………………………………… 6. Jakie zwierzę oswoił Mały Książę, przebywając na Ziemi? ………………………………………………………………………………… 7. Kto i w jaki sposób pomógł Małemu Księciu wrócić na planetę B – 612? ………………………………………………………………………………… 8. Wypisz właścicieli planet, które odwiedził Mały Książę, zanim dotarł na Ziemię. ………………………………………………………………………………… 9. Ile lat dzieli pierwsze spotkanie narratora z Małym Księciem od momentu opowiadania przez niego historii o niezwykłym chłopcu? ………………………………………………………………………………… 10. Przyporządkuj osobom ich wypowiedzi. 1)„Należy wymagać tego, co można otrzymać” 2)„Uwielbiać to znaczy uznać mnie za człowieka najpiękniejszego, najbogatszego i najmądrzejszego na planecie” 3)„ Ja mam gwiazdy, ponieważ nikt przede mną nie pomyślał o tym, żeby je zagarnąć” 4)„ Rozkaz się nie zmienił. Na tym polega tragizm sytuacji” Próżny – cytat numer …………. Latarnik - cytat numer ………… Bankier - cytat numer …………. Król - cytat numer …………….. 11. Czego symbolem w „Małym Księciu” są: Róża…………………………………………………………………………… Baobaby……………………………………………………………………….. Lis……………………………………………………………………………... (Zła, mądrości, obowiązku, kobiecości) 12. Dlaczego Mały Książę zdecydował się powrócić na swoją planetę? ………………………………………………………………………………… 13. Wymień trzy cechy Małego Księcia. ………………………………………………………………………………… 14. Jakie wydarzenia rozpoczynają i kończą fabułę utworu? ………………………………………………………………………………… 15. Z podanych poniżej myśli wybierz jedną i napisz jak ją rozumiesz (minimum pięć zdań). „Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko…” „Gdy jest bardzo smutno, to kocha się zachody słońca” „Świat łez jest taki tajemniczy” „Wśród ludzi jest się także samotnym” „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” „Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela” „Znacznie trudniej jest sądzić siebie niż bliźniego” „Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół” …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Opracowała:syśka ODPOWIEDZI: 1. na pustyni 2. O to, żeby narysował baranka. 3. kapelusz 4. dwa 5. Mały Książę opuścił swoją planetę w poszukiwaniu przyjaźni. 6. lisa 7. Żmija ukąsiła Małego Księcia. 8. Król, Próżny, Pijak, Bankier, Latarnik, Geograf 9. sześć lat 10. Król, Próżny, Bankier, Latarnik 11. kobiecość, zło, mądrość 12. Mały Książę zrozumiał, że jest odpowiedzialny za Różę. 13. np. prostoduszny, prawdomówny, ufny, ciekawy świata 14. Życie Małego Księcia na planecie B – 612 i powrót Małego Księcia na planetę B – 612.
Napisz opowiadanie o tym jak Mały Książe spotkał na jednej planecie nauczyciela.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź