IZNESPLAN STUDIA OPALAJĄCEGO I USŁUG PIELĘGNACJI PAZNOKCI „SŁONECZNE STUDIO” Spis treści: 1. Streszczenie wykonawcze. 1.1.Krótki opis przyszłej działalności 1.2. Źródła finansowania 2. Opis (charakterystyka). 2.1. Rodzaje działalności 2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia 2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia 2.4. Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów 2.5. Zużywane materiały i surowce 2.6. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia 2.7. Zatrudnienie 3. Sytuacja rynkowa. 3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe 3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział 3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców 3.4. Mocne i słabe strony na tle konkurencji 3.5. Plan działań marketingowych 4.Prognozy finansowe. 4.1.Koszty dodatkowe. 4.2. Opłacenie 4.3.Zysk 1. Streszczenie wykonawcze 1.1.Krótki opis przyszłej działalności: Zamierzeniem jest stworzenie studia opalającego wraz z usługą dodatkową tj. pielęgnacja paznokcia, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorski. Właścicielami salonu będą ***, *** oraz ***, którzy założyli w tym celu spółkę cywilną „Słoneczne Studio” Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego solarium, a studia paznokcia świadczą tylko podstawowe usługi. Główną ofertą studia będzie korzystanie z seansów opalających w zależności od potrzeb klientów, doradztwo w sprawie kosmetyków opalających jak i ogólna pielęgnacja paznokcia. Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu były własne spostrzeżenia. Mieszkańcy, a zwłaszcza kobiety, chcąc korzystać z profesjonalnego studia i kompleksowych usług musza wybierać salony w większych miastach, oddalonych od miejsca zamieszkania. Wiąże się to z dużymi kosztami. Osoby te tracą również wiele cennego czasu na dojazdy. Tak więc, otwarcie profesjonalnego studia w Dąbrowie Górniczej byłoby dobrym pomysłem.Oferowana jakość usług byłaby na bardzo wysokim poziomie. 1.2. Źródła finansowania: Zasoby własne. 2.Opis (charakterystyka) 2.1. Rodzaje działalności: Działalność solarium „Słoneczne Studio” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres seansów opalających oraz ogólna pielęgnacja paznokcia. Solarium zostało zaopatrzone w 4 łóżka o różnych mocach(600W, 800W, 1000W) i różnych funkcjach(możliwość natrysku balsamu opalającego w czasie seansu opalania). Oprócz profesjonalnego solarium naszym klientom oferujemy manicure w tym ogólna pielęgnacja dłoni, paznokcie żelowe, tipsy oraz artystyczne zdobienie paznokci. Czynności dotyczące paznokci wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel. 2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia: Salon będzie się mieścił w centrum Dąbrowy Górniczej w lokalu o pow.120 m2 należącym do wspólników. Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Lokal znajduje się na gruncie należącym do jednej z naszych wspólniczek- *** w związku z czym firma nie będzie musiała płacić czynszu dzierżawnego oraz podatku od nieruchomości. Dane firmy: • nazwa: Firma „Słoneczne Studio” Sp. Cywilna adres: • E-mail: [email protected] • www.slonecznestudio.pl • Tel: (0-32) 267-19-34 • Tel. Kom. 0 515 123 111, 0 515 123 222 • NIP : 213-55-87-698 • Bank, nr konta: PKO S.A ul. pl. Wolności 10 41-300 Katowice nr konta: 81-10701542-359875-3569-6651 • Godziny otwarcia salonu: Pon. – Pt.: 9.00 – 21.00 Soboty: 10.00 –20.00 2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia: Spółka cywilna „Słoneczne Studio” powstała na podstawie korzystnych wyników z przeprowadzonych badan marketingowych świadczących o dużym zainteresowaniu ludzi o usługach kosmetycznych jak i pielęgnacji ciała. W przeprowadzonej ankiecie na terenie Śląska 89% kobiet na 100% uważa, że zapotrzebowanie na solarium jest duże ponieważ wiele kobiet chce wyglądać najlepiej, a co humoru lepiej nie poprawi niż 10-cio minutowa wizyta w solarium i dobry, a w szczególnie pięknie pachnący kosmetyk opalający...11% kobiet stwierdziło, że solarium to strata czasu, a przede wszystkim strata pieniędzy. Z tej ankiety wynika, że zapotrzebowanie na solarium jest duże. Firma wyróżniać się będzie szerokim wachlarzem oferowanych usług i będzie dążyć do zrealizowania podstawowych celów przedstawionych w niniejszym planie. Najważniejszym atutem, który pozwolił na podjęcie decyzji o otwarciu solarium jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna, wiara we własne siły, a także pewność, że posiadamy cechy, które powinien posiadać każdy dobry organizator. To wszystko sprawia, że firma „Słoneczne Studio” będzie wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu we współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadrą pracowniczą. Firma działa w oparciu o książkę przychodów i rozchodów, prowadzimy pełną księgowość. Misją firmy „Słoneczne Studio” jest: • maksymalizacja zysków, • świadczenie usług najwyższej jakości po przystępnych cenach, • wyjście naprzeciw klientom, • zdobycie uznania w oczach klientów, • zadowolenie klientów, • uzyskania miana lidera na rynku. Założycielami salonu są trzy osoby: •Aleksandra Susłowska– odpowiedzialna za księgowość, oprogramowanie, dobór kadry pracowniczej oraz będzie pełnić obowiązki kierownika (wykształcenie wyższe – ukończone studia inżynierskie na kierunku Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstw, uprawnienia księgowej, ukończone Studium Wizażu i Stylizacji) •Weronika Kędzierska– odpowiedzialny za sprawy techniczne, marketing, zaopatrzenie (wykształcenie wyższe – ukończone studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing) •Aleksandra Cieśniarska- odpowiedzialna za sprawy dotyczące usług kosmetycznych (wykształcenie wyższe-ukończone studium Paznokcia w Katowicach) 2.4.Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów: Firma „Słoneczne Studio” planuje w listopadzie 2007 roku przeprowadzić remont pomieszczenia w którym ma być otwarty salon. W związku z tym, że lokal jest w bardzo dobrym stanie będą to niewielkie prace, które pochłoną kwotę 2 tys. zł. Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem do solarium i w hurtowniach kosmetycznych „Doris”, a będą to: • Meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł • łóżka do solarium (2 szt.) 60.000 zł • Lustra 4.000 zł • kasa fiskalna 3.500 zł • aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł • wyposażenie pomocnicze 700 zł • urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł Razem:192.000 zł Dzięki tak dużemu zamówieniu oraz deklaracji zapłaty gotówką, kierownictwo hurtowni przyznało naszej firmie rabat w wysokości 3%, czyli zakup środków trwałych wyniósł nas: 192.000 zł – 3.456 zł = 188.544 zł 2.5. Zużywane materiały i surowce: Zaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Śląsku. Dostawcami będą firmy takie, jak: • Sun rays • Onyx • Bronze Satisfaction • Soleo • Fresco • Preverte • Joko • Eveline • Ados • Neutrogena • Miss Selene •Envi 2.6. Etap rozwoju Poszczególne czynności - termin wykonania: 1. Rozpoznanie i analiza rynku 6 miesięcy od V do X 2. Ustalenie strategii marketingowej 1miesiąc - listopad 3. Reklama firmy 1miesiąc - grudzień 4. Rejestracja firmy - zgłoszenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta…. • Urząd Statystyczny- nadanie numeru Regon. • Urząd Skarbowy: -zgłoszenie obowiązku podatkowego, -nr identyfikacji podatkowej NIP, -zgłoszenie podatnika VAT . • ZUS: -zgłoszenie jako płatnika, -zgłoszenie do ubezpieczenia. • Zamówienie pieczęci firmowe. • Założenie konta bankowego. 1.XI.2006 -zaświadczenie do 14 dni 5. Zgłoszenie w Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach XII 2006 6. Zgłoszenie w Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach XII 2006 7. Dokonanie uzgodnień i zawarcie umów z: • Zakład Energetyczny, • Zakład Telekomunikacji • Straż Pożarna. początek XII 2006 8. Przeprowadzenie remontu lokalu 1 miesiąc – listopad 2006 9. Opracowanie listy dostawców sprzętu i wyposażenia, materiałów i produktów. początek XII 2006 10. Adaptacja lokalu do działalności. początek XII 2006 11. Dostawa i montaż wyposażenia salonu. II-połowa XII 2006 12. Przeprowadzenie wstępnych rozmów i rekrutacja pracowników. II-połowa XII 2006 13. Zawarcie umów z pracownikami. 26.XII.2006 z terminem rozpoczęcia pracy 2.I.2007 14. Rejestracja pracowników: • wysłanie na badanie lekarskie, • przeszkolenie w zakresie BHP, • angaż, • zgłoszenie do ZUS 26.XII.2006 28.XII.2006 2.I.2007 Salon rozpocznie działalność 2.I.2007 r. 2.7. Zatrudnienie: Do prawidłowego działania salonu „Słoneczne Studio” należy starannie i sumiennie dobrać pracowników ponieważ powodzenie przedsięwzięcia zależy nie tylko od samego planu działania, ale również od osób zatrudnionych, które będą ten plan sumiennie realizować. Informacje o zatrudnieniu będą zamieszczone w prasie oraz we katowickim Urzędzie Pracy. Rekrutację będą przeprowadzać właściciele firmy. Przewidywana obsada: • pedikiurzystka – dwa stanowiska • obsługa stanowisk opalających – dwa stanowiska • osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu Wymagania stawiane przyszłym pracownikom: • wykształcenie wyższe • doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka w studium opalającym lub staż w salonie kosmetycznym, • miła aparycja, • umiejętność pracy w zespole, • obsługa kasy fiskalnej i komputera, • łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi Wynagrodzenie będzie wypłacane na zasadzie: • płaca miesięczna dla pracownicy obsługującej łóżka opalające będą ukształtowane na poziomie – 1.000 zł. • osoba sprzątająca – 300 zł miesięcznie • dodatkowe świadczenia – np. opłacanie szkoleń • premie dla najlepszych pracowników. 3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia 3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe: Miejscem funkcjonowania firmy „Słoneczne Studio” byłby rynek obejmujący okoliczne miejscowości z terenu Śląska. Poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej, w internecie oraz na ulotkach firma dążyć będzie do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, do szerokiej rzeszy kobiet, ale również do mężczyzn w różnym wieku. Istotną przesłanką działania studia jest rosnąca moda na korzystanie z solarium jak i usług kosmetycznych. W ostatnich latach znacznie zwiększył się odsetek mężczyzn korzystających z tego rodzaju usług. 3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział: Rynek usług kosmetycznych coraz bardziej się rozwija. Takie salony powstają praktycznie z dnia na dzień. Klienci staja się coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Solarium „Słoneczne Studio” w pierwszym roku działalności będzie miał stosunkowo niewielki udział w rynku usług z korzystania z solarium jak i z usług kosmetycznych. Jednak dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z roku na rok jego udział będzie znacznie się zwiększał. 3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców: Odbiorcami salonu „Słoneczne Studio” są mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku). Na tym terenie mieszka około 20 tys. osób. Jeżeli z usług korzystałyby przede wszystkim kobiety oraz młodzież w wieku od 15 do 25 lat, to oznacza, że ilość potencjalnych klientów można określić na poziomie 6 tys. osób warto tu zauważyć, że statystyczny mieszkaniec wydaje rocznie około 300 złotych na usługi kosmetyczne itp. To pozwala określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku: 6 tys. osób x 300 zł = 1.800.000 Jeśli chodzi o konkurencję to na w/w rynku działają obecnie 2 zakłady fryzjerskie:. W jednym salonie jest również studio pielęgnacji paznokcia. W żadnym nie ma tak nowoczesnych łóżek opalających oraz doskonałych kosmetyków do opalania. Tak, więc solarium „Słoneczne Studio” będzie dla nich bardzo poważną konkurencją. O wiele groźniej przedstawia się sytuacja konkurencyjne jeśli weźmie się pod uwagę solaria działające w Katowicach. Dostawcami firmy są znane i cenione firmy kosmetyczne mające swe siedziby na terenie całego Śląska. Zostały one dokładnie opisane w punkcie 2.5. 3.4. Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji: Szanse firmy: • wszechstronność usług, • kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy, • stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi, • świadczenie usług również u klienta(dotyczące paznokci) • organizowanie pokazów z wykorzystaniem kosmetyków wiodących firm Zagrożenia: • konkurencja, • pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów, • niestabilność kadry pracowniczej, • trudności w utrzymaniu płynności finansowej Mocne strony: • doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy, • bezpieczne opalanie • równomierne opalanie całego ciała • maksymalna higiena • kosmetyki renomowanych firm • atrakcyjna lokalizacja • własny lokal usługowy • atrakcyjne (konkurencyjne) ceny, • liczne promocje, • kontrakty z dealerami wiodących firm kosmetycznych, •miła i profesjonalna obsługa, • wysoka elastyczność działania, • dobre połączenie komunikacyjne Słabe strony: • konieczność zatrudnienia profesjonalnej obsługi w początkowej fazie, co znacznie podwyższy koszty rozwoju działalności, • duże koszty związane z uruchomieniem działalności. 3.5. Plan działań marketingowych Promocja: Firma „Słoneczne Studio” planuje przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady: • wprowadzając nieznane na tym terenie najnowocześniejsze łóżka opalające, profesjonalne porady w zakresie kosmetyków przeznaczonych do opalania w solarium; • wydłużając godziny otwarcia do potrzeb potencjalnych klientów; • wprowadzając system abonamentów, tzw. karnetów i 20% zniżek dla stałych klientów; Chcąc dotrzeć do klientów, którym chcielibyśmy sprzedawać oferowane usługi, zamierzamy w dużym stopniu zainwestować w reklamę bezpośrednią. Polegałaby ona na licznych, odpłatnych ogłoszeniach zamieszczanych w prasie i radiu lokalnym oraz w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto ulotki z reklamą naszego studia zostałyby rozdawane ludziom w centrach okolicznych miast(Będzin, Sosnowiec). Ponieważ firma planuje otwarcie salonu wraz z rozpoczęciem nowego roku kalendarzowego, więc niewątpliwie chciałaby zaoferować w nadchodzącym okresie karnawału każdemu klientowi 10 minut opalania gratis lub ozdobienie paznokci na naturalnej płytce. Mamy nadzieję, że to znacznie ułatwiłoby zachęcenie pań do odwiedzenia salonu. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny. W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze mego salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty. Odnośnie zewnętrznego wyglądu, z pewnością należy zadbać o ciekawy i wymowny szyld, jak również elegancką fasadę budynku, co budziłoby zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Cena: W związku z tym, w dalszym etapie działalności firma planuje część środków finansowych poświęcić reklamie i różnorodnym promocjom. Zapewniamy, że nie będą one wyższe niż ceny usług świadczone w konkurencyjnych salonach. Cennik: Usługi kosmetyczne a) Manicure i pedicure: 1. AKRYL - DŁONIE - Akryl na tipsie cena: 130 zł - French-akryl na tipsie cena: 140 zł - Akryl na szablonie cena: 130 zł - French-akryl na szablonie cena: 150 zł - Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł - Zdjęcie tipsów cena: 40 zł - Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł - Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł 2. PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI - Manicure naturalny cena: 15 zł - Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł - Manicure ślubny cena: 30 zł - Manicure francuski cena: 25 zł - Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł - Malowanie paznokci cena: 8-12 zł - French- malowanie paznokci cena: 15 zł - Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł - Manicure z masażem cena: 40 zł b) Solarium: Ergoline 600W – minuta 0,60 gr. Ergoline Sun 800W – 0,80 gr. Ergoline Turbo 800W z natryskiem środka opalającego – 1,00 zł. Ergoline Extra 1000W z natryskiem środka opalającego – 1,50 zł. - Karnety: Ergoline Turbo 800W: 60 minut - 40 zł (8 minut GRATIS!) Ergoline Extra 1000W z natryskiem środka opalającego 70 minut - 100 zł (15 minut GRATIS!) 4.Prognozy finansowe • aktywa własne: 500.000 zł • początkowe wydatki: 500.000 zł – 188.544 zł = 311.456 zł 4.1.Koszty dodatkowe na miesiąc: • kosmetyki opalające – 3.000 zł. • środki kosmetyczne do pielęgnacji skóry – 500 zł • środki dezynfekujące – 800 zł • środki do utrzymania czystości w salonie – 800 zł. • kosmetyki do pielęgnacji rąk i paznokci – 1.500 zł. - środki podstawowe: • żele – 100 zł. • tipsy- 100 zł. • utwardzacze – 240 zł. - środki zdobnicze: • lakiery, ozdoby, zmywacze – 200 zł. RAZEM: 7.240 zł. 311.456 zł. - 7.240 zł. = 304.216 zł. 4.2.Opłacenia: opłata za lokal(czynsz): lokal własnościowy. • Woda: 200 zł. • CO: 120 zł. • Prąd: 1.200 zł • Usługi telekomunikacyjne: 200 zł • Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne właścicieli: 3*640 zł = 1.920 zł. • Obowiązkowe ubezpieczenie społeczne pracowników: 3*640 zł = 1.920 zł. + 320 zł = 2.240 zł. • Dwie pracownice obsługujące łóżka opalające: 2*800 zł = 1.600 zl. • Manikiurzystka: 800 zł • Osoba sprzątająca: 300 zł. - Niespodziewane dodatkowe koszty: 100 zł. RAZEM: 8.680 zł. 304.216 zł – 8.680 zł = 295.536 zł. 4.3.Zysk: W pierwszym miesiącu działalności „Słoneczne Studio” zysków brak. Inwestycja z oszczędności spółki.
Napisz biznes plan. Obojętnie jakie przedsięwzięcie. Chciałbym, aby to miało wszystkie wskaźniki, pasywa i aktywa. Nagroda będzie hojna jak widać ;) Proszę o to na jutro na godzine ok 20.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź