W arkuszu (arkusz: Podstawowy dokument programu Excel używany do przechowywania danych i pracy z danymi. Nazywany jest również arkuszem kalkulacyjnym. Arkusz składa się z komórek, które są zorganizowane w kolumny i wiersze. Arkusz jest zawsze przechowywany w skoroszycie.) można wprowadzać proste formuły (formuła: Sekwencja wartości, odwołań do komórek, nazw, funkcji lub operatorów w komórce, które razem dają nową wartość. Formuła zawsze zaczyna się od znaku równości (=).), aby dodawać, dzielić, mnożyć i odejmować dwie lub większą liczbę wartości numerycznych. Aby szybko zsumować serię wartości bez konieczności ręcznego wpisywania ich w formule, można zastosować formułę używającą funkcji SUMA (nazywanej też Autosumowaniem). Kiedy formuła zostanie utworzona, można wypełnić nią sąsiadujące komórki — nie trzeba wielokrotnie tworzyć tej samej formuły. Po zapoznaniu się z tymi prostymi formułami można dowiedzieć się więcej na temat tworzenia złożonych formuł i wypróbować niektóre z wielu funkcji (funkcja: Uprzednio napisana formuła, która pobiera wartość lub wartości, przeprowadza operację i zwraca wartość lub wartości. Funkcje upraszczają i skracają formuły używane w arkuszu, szczególnie te, które przeprowadzają długie lub złożone obliczenia.) dostępnych w programie Excel. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz artykuły Omówienie formuł oraz Lista funkcji arkusza (według kategorii).
wyjaśnij, co to jest autosumowanie i kiedy można je zastosować
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź