Ankieta- metoda pomiaru pierwotnego polegająca na samodzielnym udzielaniu pisemnych odpowiedzi przez respondentów. Ankiete dzielimy na dwie grupy: I gr - z udziałem ankietrea: - ankiete bezpośrednią - ankiete audytoryjną II gr - bez udziału ankietera: - pocztowa- respondent otrzymuje drogą pocztową przesyłkę (imienną lub anonimową) - prasowa-kwestionariusz jest załączony do czasopisma lub gazety -opakowaniowa- kwestionariusz jest dołączony do opakowania produktu - radiowa i telewizyjna- polegają na opublikowaniu treści pytań za pośrednictwem radia lub telewizji -ogólna- polega na wyłożeniu kwestionariusza w miejscach użytczności publicznej -komputerowa- kwestionasrisz jest najczęściej wysyłany na pocztę internetową Wywiady- metoda badań pierwotnegopolegająca na udzielaniu prze respondentów odpowiedzi ustnych, które są zapisywane przez ankietera. Wywiady dzielimy na dwie grupy: I- proste: bezpośrednie- osobisty kontakt ankietera telefoniczne- kontakt telefoniczny II Pogłebione: indywiduałne-polega na rozmowie moderatora z respondentem grupowe-dyskusja moderatora z kilkoma na raz respondentani na podstawie przygotowanego scenariusza
Metody badań marketingowych: Badania, ankieta, wywiad, obserwacja, eksperymenty, testy psychologiczne, techniki produkcyjne,panel. Wybierz dwa i opisz je.( na czym polegają,wady,zalety)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź