Metody i techniki uczenia się. Samokształcenie jako proces Oświatowy i sposoby wdrażania uczniów do samokształcenia.
Plan Pracy:
1. Metody uczenia się.
2. Techniki uczenia się.
3. Proces samokształcenia
4. Przygotowanie uczniów do samokształcenia.
Literatura:
1. Józef Półturzycki „ Dydaktyka dla Nauczycieli” Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 1997 r.
2. Wincenty Okoń „ Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej” Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1987 r.
3. Zofia Matulka „ Metody samokształcenia” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1983 r.
4. Jerzy Kujawiński „ Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego” Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2000 r.
Gdy człowiek przychodzi na świat posiada wrodzony instynkt uczenia się. Dziecko po urodzeniu uczy się bardzo szybko a z czasem przybywających lat nauka następuje w coraz to wolniejszym tępię. Małe dziecko do trzeciego roku życia do nauki wykorzystuje wszystkie zmysły, obserwuje, dotyka, słucha, smakuje, z czasem ten instynkt zanika, dlatego też niezmiernie ważną rzeczą jest przygotowanie takiego procesu nauczania, jaki przyniesie jak największe rezultaty w przygotowani młodego pokolenia do pracy dla dobra całego społeczeństwa.