Poglądowość w nauczaniu, jest to jedna z najwcześniej sformułowanych i powszechnie uznawanych zasad nauczania, postulująca konieczność bezpośredniego, zmysłowego poznawania rzeczywistości przez uczniów, opartego na obserwacji rzeczy, zjawisk, procesów, wydarzeń; bezpośredniemu poznawaniu zmysłowemu towarzyszyć musi kojarzenie rzeczy, zjawisk, wydarzeń i procesów ze słowem, co prowadzi do poznania istotnych cech i zależności zachodzących pomiędzy różnymi elementami rzeczywistości, a w efekcie do poznania pojęciowego. Rezygnacja z poznania zmysłowego prowadzi m.in. do werbalizmu. Systematyczność nie każdy uczeń pomimo nawet największych i jak najbardziej szczerych chęci potrafi zmusić się do systematycznej i rygorystycznej pracy a jak wszyscy dobrze wiemy trening czyni mistrza. Każdy z nas powinien znaleźć w sobie trochę uporu i siły, samozaparcia, aby móc się zmusić do nauki,. Początkowo będzie nam ciężko się do tego przyzwyczaić jednak po pewnym cisze zauważmy ze jest nam znacznie łatwiej a co najważniejsza nauka idzie nam znacznie lepiej oraz możemy śmiało osiągać coraz lepsze efekty bez zbytniego wysiłku. Czyż to nie cudowne? Systematyka w nauce jest ważna. Dlaczego? Powtarzany materiał i uczony w partiach, które są małe jest o wiele lepszy aniżeli męcząca nauka całej partii materiału, niejednokrotnie przyswajana naraz w ciągu paru godzin. Nie warto zarywać nocy ani męczyć się godzinami. Wystarczy poświń cięć zaledwie pół godziny wcześniej na nauczenie się malej partii materiału i przypominać ją sobie raz na jakiś czas. Należy robić to systematycznie, aby zdobyć pewien rytm.
Błagam o pomoc... Scharakteryzuj zasady nauczania: -poglądowość -przystępność -systematyczność
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź