Mam na jutro napisać rozprawke o Prasie i telewizji proszę o pomoc z góry dziękuję ;)

Mam na jutro napisać rozprawke o Prasie i telewizji proszę o pomoc z góry dziękuję ;)
Odpowiedź

Reklama- to nieosobista promocja dóbr i usług przez sponsora (firmę), którego można jednak zidentyfikować i który zapłacił za ten sposób komunikacji. Celem reklamy jest doprowadzenie do sprzedaży natychmiastowej lub odłożonej nieco w czasie, do momentu kiedy klient odczuje zapotrzebowanie na dany produkt. Sprzedaż może być natychmiastowa jeżeli chodzi o rzeczy codziennego użytku tj. środki przeciwbólowe, mydło. Jednak po ujrzeniu najlepszej nawet reklamy samochodu osobowego, konsument bez przeznaczonych na ten cel środków nie kupi danego produktu. Reklama istnieje tak długo, jak handel. Pierwsza forma właściwej reklamy handlowej pojawiła się w starożytnym Egipcie i Grecji. Wędrowni kupcy, niosąc swoje towary na plecach wykrzykiwali nazwy i pochlebne wiadomości o sprzedawanych przedmiotach. Nazwa reklama pochodzi od łacińskiego słowa reclamare, co oznacza wołać, nawoływać. Średniowieczni kupcy najmowali specjalnych pomocników, którzy stojąc przed sklepem wychwalali-czyli reklamowali towar znajdujący się w środku. Z reklamą ściśle związane jest drugie pojęcie: perswazja, które wywodzi się od łacińskiego persuasion znaczącego tyle co: przekonywanie z przytoczeniem argumentów. Perswazja ma na celu zmianę postaw i poglądów odbiorcy, a w ostatecznym efekcie jego działań. Najpopularniejszą formą reklamy w XXI wieku jest telewizja, radio oraz prasa. Chciałabym omówić zalety i wady tych reklam ukazując jednocześnie czym kierują się reklamodawcy wybierając odpowiednią według siebie formę reklamy. Telewizja: Zrobiła ona największą karierę jako środek reklamy. Zalety reklamy telewizyjnej to • Niezwykle sugestywna, oddziałuje równocześnie na słuch i wzrok widza • Jest powszechnie dostępna i popularna • Ma niemal nieograniczone możliwości techniczne emisji dowolnej koncepcji reklamy. Wadami tego typu reklamy jest • Cena, generalnie jest droga albo nawet bardzo droga, a więc nie wszystkie firmy mogą z niej skorzystać. • Adresat reklamy jest anonimowy, trudno więc przekazywać informacje wybranej grupie osób • Godziny emisji reklam są ograniczone prawnie • Ulotność informacji przekazywanych tą drogą, musi więc być emitowana kilkakrotnie. Reklama radiowa Zalety tej reklamy to • Ogromna liczna osób słuchających radia przez 24h • Informacje reklamowe, przeplatane atrakcyjnymi przebojami • Duża dostępność i konkurencyjność (duża liczba stacji powoduje niższe ceny) • Stosunkowo krótki czas oczekiwania emisji reklamy • Możliwość dotarcia do rynków lokalnych jak i ogólnokrajowych Wady tej formy reklamy to • Ograniczony sposób przekazywania informacji, działanie tylko na zmysł słuchu • Ulotność informacji przekazywanych tą drogą • Słuchacze radia często nie słuchają go uważnie np. jadąc samochodem skupiają swoją tylko na melodie nie na treść wypowiedzi • Brak konkretnego odbiorcy Prasa Prasa codzienna i magazyny okresowe są w wielu przypadkach podstawowymi środkami reklamy .Zaletami tej formy reklamy są przede wszystkim • Są relatywnie tanie i ogólnodostępne • Są masowym środkim komunikacji społecznej (ok 60-80 % dorosłych w ciągu tygodnia czyta prasę) • Stanowią szybka metodę informowania klientów. W prasie codziennej istnieje możliwość przekazania informacji nawet z dnia na dzień. • Umożliwiają dotarcie do rynków lokalnych i ogólnokrajowych • Umożliwiają dotarcie do grupy odbiorców docelowych. Np. sprzęt wędkarski w czasopiśmie poświęconym tej tematyce • Bardzo duże zaufanie klientów do reklamy drukowanej • Możliwość przekazania szczegółowych informacji • Klient może powrócić do reklamy w dowolnym momencie i przypomnieć sobie szczegóły interesujące go. Wady reklamy prasowej • Brak skonkretyzowanego odbiorcy w gazetach codziennych • „tłok” reklamowy w niektórych czasopismach co męczy potencjalnego klienta, i część z nich nie zwraca uwagi na zamieszczone reklamy

Dodaj swoją odpowiedź