W teatrze XX wieku dominuje realizm i spektakularyzm wyrażający się np. w romantycznej widowiskowości, w sensacyjnych wydarzeniach z „prawdziwego życia” i w historycznej pompie. Jeśli ma się stosować dekoracje trójwymiarowe, to dokonywanie związanych z tym stwarza wiele zamieszania i przedłuża czas trwania sztuki. W Ameryce Steele Mac Kaye uzyskał w 1879 r. patent na „scenę podwójną”. Z czasem budowano także obrotowe sceny np. w Monachium w 1896 r. Wszystko co pozostało z łuku prosceniowego, sprowadza się tu do szerokiej prostokątnej ramy. Widzowie i aktorzy są znowu połączeni. Coraz to nowsze prądy w sztuce miały wpływ na wystrój sceny. Kubizm kazał kłaść nacisk na płaszczyzny. Włoski futuryzm popierał proste zmasowane formy. Kierunki prowadzące do późniejszego surrealizmu wysuwały użycie symboli.
budowa wspolczesnego teatru
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź