Reklama - manipulacja czy perwersja Moim zdaniem reklama jest bardziej formą manipulacji niż perwersji. W dalszej części mojej pracy postaram się udowodnić moją tezę. Reklama istnieje już od dawna już w czasach starożytnych kupcy nakłaniali do kupna swoich produktów nie jest to więc nowe zjawisko. Jednak zagłębiając się w język i obraz reklam dostrzegam jak jej twórcy starają się manipulować odbiorcami. Pierwszym argumentem jakiego użyje będą zwroty jakie używane są w reklamach. Twórcy reklam wmawiaja nam że bardzo potrzebujemy ich produktu, że nie kupując określonej rzeczy nasze życie będzie szare i nudne. Często słyszymy określenia typu: "Muszisz to mieć!" "Potrzebujesz tego!" "Ten produkt jest właśnie dla Ciebie!" Tak własnie twórcy reklamy próbują wytworzyć w odbiorcach wrażenie że naprawde potrzebuja tego produktu. Kolejnym argumentem potwierdzającycm moją tezę jest obraz reklamy. Ludzie w reklamach są piękni zdrowi i szczęśliwi, dlaczego tacy są? Przez to że urzywają produktu który jest reklamowany. Np. Pani domu używając określonej margaryny jest piękna, szczęsliwa i pełna życia. Wszystko dzięki temu że używa akurat tej a nie innej margaryny. Na tym polega właśnie manipulacja obrazem. Myślę że użyte przytoczone wyżej argumenty jasno ukazuja że mam racje i że reklama jest formą manipulacji. ( Sprawdź błędy ort. bo dużo ich robię. )
Napisz rozprawkę na temat : Reklama - manipulacja czy perwersja
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź