heej . może się przyda . 1 Dośw . Dyfuzja . bierzesz jakieś perfumy , dezodorant i rozpylasz trochę na początku klasy potem pytasz się czy wszyscy poczuli zapach jeżeli nie , czekasz jeszcze chwile . Gdy poczują , tłumaczysz że dyfuzja to samorzutne przenikanie cząsteczek w gazach , ciałach stałych i cieczach . a jak nie skumaja to mówisz że przez powietrze zapach roznosi sie np . po tej klasie . 2 Dośw . Wyporność gazów . masz balona . no i go nadmuchujesz , gdy jest nadmuchany do pełna puszczasz go , a on lata sobie po całej klasie . Potem tłumaczysz że powietrze zostało wtłoczone do balona pod ciśnieniem a gdy pusciliśmy balonik powietrze znalazło miejsce przez które może uciec . 3 . Dośw . Spalanie . ( nie wiem czy pani udostępni ci te rzeczy ) musisz przygotować świeczke i jakąś szklanke zapalasz świeczke i mówisz wszystkim że teraz się pali . potem przykrywasz świeczkę szklanką i obserwujesz co się stało . świeczka powinna zgasnąć ale musi być szczelnie zakryta , jeżeli zgaśnie , tłumaczysz wszystkim że tlen czyli powietrze jest potrzebne to procesu spalania , np . do śiwczki albo takiego jakie panuje u nas w organiźmie . 4 . Dośw . Sprężanie i Rozprężanie . Potrzebny ci bedzie aerozol wystarczy tylko nasisnąć aby rozpyliła się mgiełka . wytłumaczysz że ciecz została tam wtłoczona pod dużym ciśnienie i za pomoca gazu została sprężona . za pomocą spręzonego gazu ciecz , została wydzielona z pojemnika pod dużym ciśnieniem , tworząc aerozole . nie wiem czy pomogłam . ;p
Witam, Mam zadane z przyrody zrobić na lekcji przynajmniej 4 doświadczenia z powietrzem. Szybkie, łatwe i proste. I oczywiście wytłumaczyć każde z nich. PILNE!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź