przedstaw wykres działań marketingowych planowanych przez jednostkę w celu pozyskania nowych klientów

przedstaw wykres działań marketingowych planowanych przez jednostkę w celu pozyskania nowych klientów
Odpowiedź

Wszystko zależy od tego czy firma wchodzi z nowym produktem, czy chodzi jedynie o nowych klientów. Ponadto istotną kwestią jest czy chodzi o towar, czy usługi. Niezależnie od tego jesli chodzi o marketing to jestem zwolennikiem marketingu- mix, czyli działań połączonych i kompleksowych nie zaniedbując wcześniejszego badania rynku i znalezienia grupy docelowej. Marketing mix to: 1. Produkt - należy zwrócić uwagę uwagę na asortyment, opakowanie i usługi. Można tu zaproponować wydłużony termin gwarancji, czy usłgę polegającą na możliwości testowania produktu 2. Cena - zastosować można cały system rabatów, upustów cenowych, odroczone terminy płatności, lub sprzedaż ratalną 3. Kanały dystrybucji - można zaproponować dostawę produktu do kupującego, skorzystać ze sprzedaży bezpośredniej, lub zastosować każde inne rozwiązanie które usprawni i przyspieszy dostawę produktu 4. Promocja - można przewidzieć kampanię reklamową łaczącą różne formy - TV, bilbordy w połączeniu z radiem, rozgłośnie lokalne i telewizja kablowa Wszystko zależy od tego jaki produkt, czy usługa, jaka grupa docelowa, czy sprzedaż lokalnie, czy globalnie

Dodaj swoją odpowiedź