1. Podaj trzy zalozenia cameraty florenckiej. 2. Tytuły oper Beethovena 3. Na jakim tekście opiera sie libretto Claude Debussy. 4. Wymień dwie formy muzyczne w operze Wozzeck

1. Podaj trzy zalozenia cameraty florenckiej. 2. Tytuły oper Beethovena 3. Na jakim tekście opiera sie libretto Claude Debussy. 4. Wymień dwie formy muzyczne w operze Wozzeck
Odpowiedź

I. Założenia Cameraty Florenckiej: 1. Wskrzeszenie starożytnej tragedii greckiej i nawiązanie do jej wzorów, w muzyce miało to nastąpić na gruncie opery; 2. Zastosowanie nowego stylu monodycznego, który spowodował przezwyciężenie zawiłej i skomplikowanej faktury polifonicznej, zacierającej wyrazistość tekstu; 3. Zmiana stosunku słowa i muzyki – prymat słowa przyczynił się do wykształcenia odpowiedniego typu muzycznej wypowiedzi – recytatywu; recytatyw wyznaczył początek nowej praktyce wykonawczej o nazwie „monodia akompaniowana”.   II. Tytuły oper Beethovena Beethoven stworzył operę „Fidelio” op. 72   III. Na jakim tekście opiera się libretto Claude Debussy Libretto opery Peleasa i Melizandy C. Debussy`ego zostało oparte na sztuce pisarza-symbolisty Maurice Maeterlincka.   IV. Wymień dwie formy muzyczne w operze Wozzeck W operze „Wozzeck” Alban Berg zastosował passacaglię z 21 wariacjami.       W razie pytań, proszę o kontakt. Pozdrawiam.

Dodaj swoją odpowiedź