Kościół przemawia ludziom by nie byli samolubni i pomagali innym potrzebującym a wiele takich nawraca sie i staje sie np.księdziem a ten ksiądz który został nawrócony w młodości dał przykład innym i wten sposób naucza ludzi.
- definiuje, czym jest lęk; - potrafi podać zasady życia wspólnoty uczniów Chrystusa. A C - uzasadnia, dlaczego wiara jest zasadniczą cechą relacji pomiędzy uczniami Jezusa; - wyjaśnia, jakie wskazania Jezusa powinniśmy realizować, by nasze relacje były wolne od lęków. D B 2. Poznawanie uwarunkowań działania na wzór Jezusa. (Działamy jak Chrystus). - opowiada tekst Dz 1, 8-11; - wie jakie jest pragnienie Jezusa. B D - stara się łączyć własne pragnienia z tęsknotami Jezusa; - odkrywa pragnienia Jezusa i porównuje ze swoimi. C A 3. Kształtowanie postawy ufności na wzór Jezusa. (Ufamy jak Chrystus) - wyjaśnia pojęcie nadziei chrześcijańskiej; - charakteryzuje sposoby życia nadzieją. A C - określa, jaką postawę wobec zagrożeń proponuje człowiekowi Jezus; - wyjaśnia, czym charakteryzuje się postępowanie ludzi, którzy mają nadzieję. B D 4. Motywowanie do powierzenia siebie Bogu. (Chrystusowi powierzamy siebie) - określa sposoby odnoszenia się do Boga na wzór Jezusa; - przygotowuje osobiste ofiarowanie się Bogu. A C - wyjaśnia, co to znaczy być posłusznym Bogu; - dowodzi, że posłuszeństwo Bogu wyraża się w tym , by myśleć, działać i ufać jak Jezus. B D II. Duch Święty daje nowe życie 1. Temat 2. Wymagania podstawowe 3. 4. Wymagania rozszerzone 5. 5. Poznawanie darów Pięćdziesiątnicy. (Dar Zmartwychwstałego). - charakteryzuje wydarzenie Zesłania Ducha Świętego; - wyznaje wiarę w Boga. A C - wie, na co oczekują uczniowie Jezusa po Jego wniebowstąpieniu; - dowodzi, że w naszym życiu nieustannie dokonuje się Pięćdziesiątnica. B D 6. Wspieranie współdziałania z Duchem Świętym. (Dawca nowego życia). - objaśnia pojecie daru; - ma świadomość odpowiedzialności za miłość Boga wyrażoną w darze Ducha Świętego A C - określa, czym obdarowuje nas Bóg, byśmy mogli żyć jako Jego dzieci; - tłumaczy, co jest powodem Zesłania Ducha Świętego. B D 7. Wspomaganie współpracy z Duchem Świętym w Kościele. - wie, dlaczego Bóg zbawia nas za pośrednictwem Kościoła; B D - objaśnia, że Kościół jest darem Ducha Świętego; - wyjaśnia, dlaczego wierzymy A C (Twórca Kościoła). - wykazuje, że Duch Święty jest twórcą Kościoła. w Kościół. 8. Ukazanie Ducha Świętego jako Nauczyciela Kościoła. (Nauczyciel Kościoła). - wylicza znaki obecności i działania Ducha Świętego; - objaśnia, na czym polega trwanie w nauce apostołów i we wspólnocie. A C - opisuje działalność Ducha Świętego podczas łamania chleba i modlitwy; - wykazuje, że Duch Święty uczy nas, jak dostrzegać Jezusa w naszym codziennym życiu. B D 9. Poznawanie życia i działalności świętego Piotra. (Święty Piotr - umocniony Duchem Świętym) - charakteryzuje postać świętego Piotra; - określa rolę, jaką odegrało w życiu Piotra spotkanie z Jezusem A C - wyjaśnia, jak przykład świętego Piotra pomaga nam odczytywać nasze mocne strony; - opisuje zadania świętego Piotra i jego następców w Kościele. D B 10. Zapoznanie z życiem i działalnością świętego Pawła. (Święty Paweł - oświecony przez Ducha Świętego) - wyjaśnia, co zmieniło życie świętego Pawła; - opisuje, jaką rolę odegrało w życiu świętego Pawła spotkanie z Jezusem. A C - określa, czego Duch Święty uczy nas w świadectwie wiary świętego Pawła; - ukazuje rolę Ducha Świętego i pomoc ze strony uczniów Chrystusa w życiu świętego Pawła B D 11. Ukazanie jedności z Duchem Świętym na przykładzie Maryi. (Maryja - napełniona duchem Świętym). - przedstawia, dlaczego ochrzczeni otaczają Maryję taką czcią; - tłumaczy, dlaczego dlaczego Maryja jest dla uczniów Jezusa wzorem do naśladowania B D - uzasadnia, dlaczego Maryja jest Matką Kościoła; - przytacza przykłady działania Ducha Świętego w życiu Maryi. C A 12. Rozeznawanie działania Ducha Świętego w Eucharystii. (Działający w Eucharystii). - wylicza części Mszy Świętej i przedstawia ich zasadnicze treści; - opowiada, co dzieje się podczas Eucharystii. A C - uzasadnia, dlaczego Eucharystia jest wyrazem wiary uczniów Jezusa w obecność i działanie pośród nich Ducha Świętego; - prowadzi refleksję nad osobistym uczestnictwem we Mszy świętej. D B II. Duch Święty daje nowe życie 1. Temat 2. Wymagania podstawowe 3. 4. Wymagania rozszerzone 5. 5. Poznawanie darów Pięćdziesiątnicy. - charakteryzuje wydarzenie Zesłania A C - wie, na co oczekują uczniowie Jezusa po Jego B