Biznesplan Usługi Kserograficzne I. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa: 1. Podstawowe cele działalności: - źródło utrzymania rodziny, - zaspokojenie własnych ambicji, - zdobycie doświadczenia córki, 2. Nazwa: ?Małe szczęście? 3. Forma prawna: Jest to spółka cywilna, gdyż jest wygodnym i efektywnym narzędziem prowadzenia działalności gospodarczej. Składa się z 2 współpracowników. Dodatkowo w wolnym czasie będzie pracować córka. 4. Dane o właścicielach: Agata i Tomasz Metelscy ul. Spacerowa 46 83-010 Straszyn tel. 694-57-96 kom. 509678876 e-mail: [email protected] www: http:// maleszczescie.firma.pl 5. Przedmiot działalności: Jest to działalność handlowa. 6. Lokalizacja (siedziba): Lokal wynajmowany od znajomego, przy głównej ulicy Straszyna ? ul. Starogardzka, w nowym centrum handlowym. Centrum znajduje się naprzeciwko szkoły, blisko dużych firm. 7. Obszar działania: Skierowany głównie dla mieszkańców Straszyna, jednak ze względu na położenie przy głównej ulicy, także dla przejezdnych. Naprzeciwko centrum jest szkoła podstawowa i gimnazjum, a więc z ksera i sklepiku papierniczego powinny korzystać przede wszystkim dzieci. Niedaleko też znajdują się firmy, zatrudniające paręset ludzi, mieszkających głównie w Straszynie. Wracając do domów, przechodzą obok naszego sklepu. 8. Produkty: Jako że jest to sklep papierniczy z różnymi drobiazgami, sprzedawanymi towarami będą m.in.: * z artykułów papierniczych: - zeszyty ? każdego rodzaju, - bloki rysunkowe, - koperty, - ołówki, kredki, długopisy, pióra wieczne, pióra kulkowe..., * z drobiazgów: - torebki i papiery do zapakowania prezentów, - świeczki i świeczniki, - ramki do zdjęć, - figurki do postawienia dla ozdoby, - kartki okolicznościowe, np. na urodziny czy imieniny, - odświeżacze do samochodów ... Myśleliśmy także o produktach sezonowych, jak np. nasiona na wiosnę czy koła ratunkowe dla dzieci w lecie. A także produktach na różnego rodzaju święta, np. kartki na Boże Narodzenie, ozdoby świąteczne. Dodatkowo chcemy wyposażyć swój sklep w ksero, a także nawiązać kontakt z firmą kosmetyczną, która mogłaby wystawić w moim sklepie swoje kosmetyki. II. Analiza rynku i plan marketingowy: 1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. W Straszynie nie powstało jeszcze zbyt wiele firm o podobnej branży. Spośród sklepów konkurencyjnych należy wymienić takie firmy jak : ?Grymala?, ?Sklep ogrodniczy u Frąckiewicza? i ?Murat? Mocne i słabe strony konkurencji: a) ?Grymala? Mocne strony : ? wysoka jakość oferowanych usług ? sprawne zarządzanie ? dobra sytuacja finansowa ? dobra reputacja firmy Słabe strony : ? usytuowanie lokalu ? mała powierzchnia lokalu ? wysokie ceny b) ?Sklep ogrodniczy u Frąckiewicza? Mocne strony : ? konkurencyjne ceny ? dobra jakość oferowanych usług ? ciekawe pomysły Słabe strony : ? słaba sytuacja finansowa ? niemiła obsługa ? rzadkie zmiany w wyposażeniu c) ?Murat? Mocne strony : ? dogodne usytuowanie lokalu ? duży asortyment ? niższe ceny ? sklep działający od bardzo dawna Słabe strony : ? słaba ochrona lokalu ? nieliczna obsługa 2. Odbiorcy Chcielibyśmy docierać do wszystkich. Jednak głównie nastawiamy się na dzieci (znajdująca się naprzeciwko szkoła), jak i kobiety (znajdujące się w pobliżu firmy, w których jednak pracuje większość kobiet, które wracając z pracy do domu przechodzą obok naszego sklepu). Nasz asortyment do głównie tak zwane bibeloty, które uwielbiają zbierać panie. Także kobiety częściej kupują prezenty, a u nas będą mogły znaleźć to czego potrzebują. 3. Ceny oferowanych dóbr i usług Stosunkowo niskie ceny, upusty cenowe dla stałych klientów i przy kupnie powyżej 50 zł., Wydaje nam się, że marża początkowo 30% (aby zachęcić klientów), a w późniejszym czasie (ok. pół roku) do 50 % będzie odpowiednia. 4. Dystrybucja Korzystna lokalizacja firmy, duży wybór artykułów papierniczych i różnych drobiazgów. Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, oraz w firmach Makro i Selgros ? są tam bardzo korzystne ceny dla firm, dużo opakowań zbiorczych. 5. Promocja - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie, tzn. ?Echo Pruszcza? i ?Dolina Radunii?, - ulotki informacyjne, - plakaty reklamowe, m.in. w straszyńskiej świetlicy, w szkole, - przy zakupie powyżej 50 zł. niespodzianka, - gratisy okazyjne, jak np. w Walentynki czekoladowe serduszka czy na Wielkanoc czekoladowe jajeczka, III. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia 1. Kadra zarządzająca Agata i Tomasz Metelscy. 2. Plan kadrowy i schemat organizacyjny Właściciele ? Agata i Tomasz Metelscy. Sprzedawać będzie głównie mąż, który jest na rencie zdrowotnej, a także w wolnym czasie od studiów córka. IV. Plan techniczny (działalności operacyjnej) 1. Nakłady inwestycyjne - zakup środków potrzebnych doprowadzenia lokalu do schludnego wyglądu, tj. farb do pomalowania ścian i sufitu, - zakup wyposażenia, tj. szafek i półek potrzebnych do wystawienia towaru, szklanej lady, - zakup towaru. 2. Źródła finansowania inwestycji - oszczędności własne - ok. 5 tyś. zł., - pożyczka od rodziny ? ok. 1,5 tyś. - kredyt bankowy - ok. 10 tyś. zł. 3. Zaopatrzenie w artykuły Artykuły będziemy kupować w hurtowni ?Agino? w Gdańsku Wrzeszczu, oraz w firmach ?Makro?, ?Selgros? i hipermarkecie ?Auchan? ? są tam bardzo korzystne ceny dla firm, dużo opakowań zbiorczych. V. Plan finansowy 1. Przychody Przychody ze sprzedaży towaru. Szacowane na ok. 2,7 tyś. miesięcznie: - towary przy marży 30% - ok. 2 tyś. - ksero ? ok. 500 zł., - kosmetyki ? ok. 200 zł. 2. Koszty ? nakłady inwestycyjne: - zakup środków ? ok. 300 zł., - zakup wyposażenia ? ok. 1,5 tyś., - zakup towaru ? ok. 3 tyś., łącznie ? ok. 4, 8 tyś. ? promocja: - roznoszeniem ulotek zajmie się syn ? ok. 50 zł. co trzy miesiące, - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie ? ok. 200 zł. przez 2 miesiące, - okazyjne gratisy ? ok. 20 zł. miesięcznie, łącznie ? ok. 250 zł. przez pierwsze miesiące, a potem ok. 20 zł. miesięcznie, ? wydatki na zakup towaru ? ok. 1 tyś. miesięcznie, ? dzierżawa lokalu ? 950 zł. miesięcznie, ? opłaty za prąd i wodę ? ok. 100 zł. miesięcznie Na początku wysokie ? ok. 5 tyś., lecz później coraz niższe ? ok. 2 tyś. 3. Zysk Zysk wynosi ok. 1 tyś. zł. w zależności od miesiąca. Wydaje nam się, że w miesiące świąteczna jak kwiecień czy grudzień zarobki będą większe, jednak w miesiące wakacyjne jak lipiec i sierpień będą niższe. CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE SZANSE SILNE STRONY Zainteresowania ze strony ludzi, czyli dobre przyjęcie firmy na rynku Dobra lokalizacja Współpraca z innymi firmami, wymiana doświadczeń Wszechstronna promocja ZAGROŻENIA SŁABE STRONY Brak zainteresowania ze strony ludzi Wysokie utrzymanie lokalu w stosunku do dochodów Pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji Dość duża konkurencja Analizując szanse powodzenia i ryzyka doszliśmy do wniosku , że możemy spróbować założyć taką firmę. Choć jest ryzyko, że firma może nie przyjąć się na rynku to naszym dużym plusem jest to, że jednak nasz lokal znajdowałby się w nowym centrum handlowym. Jeżeli ludzie dobrze przyjmą ?Małe szczęście? to mamy szanse zaistnieć na straszyńskim rynku i wtedy nasze dochody będą rosnąć.
Sporządź biznes plan małego punktu świadczącego usługi kserograficzne. Proszę o pomoc! Potrzebuję to na jutro! Krótki biznes plan z góry dzięki ;D
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź