Przypomnieć ballady poznane w 4. i 5. klasie. Odnaleźć w nich cechy balladowe. Prosze o szybka odpowiedz.

Przypomnieć ballady poznane w 4. i 5. klasie. Odnaleźć w nich cechy balladowe. Prosze o szybka odpowiedz.
Odpowiedź

1. Ludowość : - wiara w obecność nimf, rusałek, duchów; - obecność ludzi, mieszkańców wsi; - duża rola przyrody; - język stylizowany na język ludowy (z elementami mowy potocznej i gwary, prosty); cały tekst ma charakter zwykłej, ludowej powieści; - w każdej balladzie zawarte jest przysłowie ludowe, złota myśl, która kształtuje moralnie ludzi; - autor (utożsamiony z narratorem) solidaryzuje się z ludźmi (ze wsi)  2. Obecność przyrody: - jest tłem dla wszystkich wydarzeń;  - tajemnicza, groźna i niesamowita, tworzy groźny nastrój; - jest siłą sprawczą wydarzeń; - surowym trybunałem osądzającym człowieka; - stoi na straży wierności i lojalności, honoru icnoty itp.;  - związana ze światem ludzkim  3. Światopogląd romantyczny, czyli to wszystko co zawarte jest w balladzie „Romantyczność”. Są wydarzenia, które mają swój wymiar  duchowy. Uczucia dominują nad faktami. Świat można poznać poprzez empirię, ale też poprzez uczucia.

Dodaj swoją odpowiedź