1. Przed podniesieniem popuszczamy nakrętke piasty. Potrzeba klucz 30 lub 32 z dosyć dlugim ramieniem. Gdy samochód stoi na kołach prosimy pomocnika o naciśnięcie hamulca i odkręcamy. 2. Odkręcamy koło, podnosimy samochód i zdejmujemy koło. 3. Wszystkie połączenia śrubowe warto oczyścić szczotką drucianą i użyć środka typu WD40. 4. Okręcamy cały zacisk hamulcowy i podwieszamy tak aby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. 5. Odkręcamy śrubki trzymające tarczę hamulcową (torx) i zdejmujemy tarczę. 6. Odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą sworzeń wahacza (klucz nr 16). 7. Odkręcamy nakrętkę przegubu drążka kierowniczego (klucz nr 16) i zdejmujemy przegub za pomocą ściągacza 8. Okręcamy stabilizator od wahacza. 9. Okręcamy całkowicie nakrętkę piasty. 10. Odkręcamy nakrętki mocujące kolumne od góry (znajdujące się pod maską). 11. Wyjmujemy kolumnę. Do tego warto mieć pomocnika. Trzeba będzie trochę pociągnąć wahacz w dół. Może być potrzeba użycia młotka gdyby półoś nie chciała wyjść z piasty (trzeb uważać żeby nie spęczyć końcówki). Może sie zdażyć że półoś wysunie sie ze skrzyni i wyleje sie trochę oleju. 12. Aby zdemontować kolumnę wyjętą z samochodu musimy użyć ścisków do sprężyn. Do odkręcenia nakrętki amortyzatora potrzebny będzie klucz oczkowy wygięty nr 18 i klucz typu torx. 13. Wymieniamy sprężynę, w razie potrzeby łożysko oporowe, poduszkę amortyzatora i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Jak wymienic kolumnę Mcpersona na przykłądzie poloneza - procedura wymiany.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź