Po pierwsze naucz się ortografii i interpunkcji. A przechodząć do planu wydarzeń bardzo proszę: Plan Wydarzeń: 1. Sława Adasia w szkole spowodowana jego talentem detektywistycznym. 2. Fatalna lekcja historii - profesor myli się i wywołuje do odpowiedzi nie tych uczniów, którzy mieli odpowiadać (system profesora został odkryty przez Adama): a) Adam przyznaje się do wykrycia profesorskiej tajemnicy i bierze winę na siebie; b) profesor grozi mu wydaleniem ze szkoły, ale wcześniej proponuje pojedynek - następnego dnia Cisowski ma odgadnąć, kto zostanie zapytany. 3. Druga lekcja historii - Adaś zaskakuje profesora, gdy stwierdza, że Gąsowski nie zmienił swoich zasad i wywoła uczniów według starego systemu. 4. Inne detektywistycznie osiągnięcia "szatana": a) pomoc Staszkowi Burskiemu, który znalazł pióro i nie oddał go właścicielowi: dyskrecja i takt bohatera; b) pomoc w wyjaśnieniu pomyłki w rachunkach szkolnej spółdzielni; c) odkrycie, kto zjadł lody Adasia. 5. Prośba profesora, by Adaś spędził wakacje w majątku Iwa Gąsowskiego - Bejgole - i pomógł w wyjaśnieniu zagadkowych zajść, które miały tam miejsce: a) pierwsze spotkanie z Wandą; b) informacja siostrzenicy profesora: w Bejgole gościł bardzi zainteresowany pewnymi drzwiami Francuz, a następnej nocy po jego wyjeździe drzwi, które oglądał, zostały ukradzione. 6. Wyjazd z profesorem do jego rodzinnej posiadłości: a) pierwsze niepokojące wydarzenie: podczas spaceru z Wandą Adaś spostrzega skracakącego się intruza, zostaje uderzony w głowę i traci przytomność; b) wracając do zdrowia Adaś poznaje historię rodziny, ogląda portrety przodków i zauważa, że jednemu z nich nie namalowano oka. 7. Informacje z pamiętnika księdza Koszyczka, który Adam odnalazł na strychu: a) w 1813 r. w dworku przebywa ranny Francuz z armii Napoleona; b) Francuz chowa tajemnicze zawiniątko i zostawia list do brata, prosi też domowników, by dokładnie obejrzeli drzwi pokoju, w którym leży, gdyby brat się nie zjawił; c) problem z drzwiami - te od domku gościnnego, w którym leżał Francuz, zaginęły. 8. Przybycie tajemniczego mężczyzny, który twierdzi, że jest malarzem, ale nie chce domalować przodkowi oka; kradzież pamiętnika księdza Koszyczka. 9. Ważny ślad: Adaś czyta list zostawiony bratu przez francuskiego oficera; zawarta w nim wskazówka brzmi: "na drzwiach bramy". 10. Spotkanie z opryszkami: a) na polecenie bandytów Adaś pisze list do Bejgoły, w którym zawiadamia, że jest bezpieczny (pierwsze litery listu są ułożone w zdanie: "strzeżcie domu"); b) opryszkowie zamykają bohatera w piwnicy, tam spotyka Francuza, który również poszukuje skarbu. 11. Niebezpieczeństwo: woda zalewa piwnicę; na pomoc przybywają znajdujący się w pobliżu harcerze, wśród nich - Staszek Burski. 12. Francuz, który okazuje się być ranny, zostaje przetransportowany, do miejscowego proboszcza, ten opowiada, że w 1863 r. pod Bejgołą został ranny ksiądz biorący udział w powstaniu styczniowym. Przyniesiono go na drzwiach z pobliskiego dworku. 13. Adaś biegnie obejrzeć drzwi, domyśla się, że to na nich zostawiono wskazówkę dotyczącą skarbu; chłopiec odnajduje tajemniczy napis: "W wielkim domu znajdziesz dwie malowane brody. Nie patrz poza siebie. Patrz przed siebie i czytaj w brodzie". 14. W nocy Adaś powraca do Bejgoły - wie o tym tylko profesor, którego chłopiec prosi o zachowanie jego wizyty w dworku w absolutnej tajemnicy. 15. Ranek - Adaś powraca "oficjalnie": a) oznajmia, że odkrył tajemnicę Francuza; b) wieczorem prowadzi wszystkich do lasu, gdzie odnajdują zakopaną skrzynię; c) następuje napad opryszków, którzy przez cały czas śledzili Adasia; złodzieje odbierają skrzynię i odchodzą. 16. Adaś naprawdę odkrywa skarb: a) odnajduje dwie brody (jedna na portrecie, druga odbijająca się w lustrze, które wisi naprzeciwko obrazu), patrzy przed siebie i odczytuje napis umieszczony na obrazie, tak by można było go odczytać tylko w lustrze; b) odczytuje wskazówkę: "Znajdziesz w domu tego, co powróci wkrótce z Egiptu i nigdy nie jadł na uczcie z płaskiego talerza"; c) znajduje skarb w dziupli olbrzymiego dębu, na którym gnieździły się bociany.
Opiszcie mi plan wydarzeń lektury Kornela Makuszyńskiego "szatan z siudmej klasy"
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź