W jaki sposób język świadczy o nas ?

W jaki sposób język świadczy o nas ?
Odpowiedź

Ludzie inteligentni, oczytani, jednym słowem- wzbudzający szacunek, mają bardzo rozbudowane słownictwo, wyrażają się w sposób kulturalny (nie używają wulgaryzmów), rzadko używają kolokwializmów itp. Dlatego nasz sposób wyrażania swoich myśli, porozumiewania się z drugim człwiekiem świadczy o tym, jakimi jesteśmy ludźmi. Żaden patriota, człowiek kulturalny i na poziomie nie będzie poważnie nas traktował, jeżeli będziemy kaleczyć nasz język. 

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Nasz język świadczy o nas...czyli jak ważny jest nasz ojczysty język...

Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy!

Mam na imię Magda i chodzę do pierwszej klasy gimnazjum. Chciałabym wam wyjaśnić, jaki ważny jest nasz ojczysty język.

Nasz język świadczy o nas to znaczy jak się nim posługujemy, cz...

Język polski

"Potępi nas świętoszek, rozpustnik wyśmieje" (sonet V). Doświadczenia moralne bohatera sonetów odeskich.

Światowej sławy pisarze polscy tworzyli swe dzieła w okresie romantyzmu, w oparciu o konwencje i filozofię epoki. Jednym z nich był Adam Mickiewicz, który poruszał serca rodaków wzbudzając stłumiony przez zaborców patriotyzm. Naszego wies...

Język polski

Dbać o język polski - przemówienie

Szanowni Koledzy i Koleżanki!
Witam Was na spotkaniu poświęconym dbałości Polaków o język ojczysty. Zebraliśmy się tu, aby zastanowić się, w jaki sposób możemy zapobiec niepoprawnemu stosowaniu języka polskiego przez jego użytkow...

Język polski

Jak dbać o Język Polski

Szanowni Koledzy i Koleżanki!

Witam Was na spotkaniu poświęconym dbałości Polaków o język ojczysty. Zebraliśmy się tu, aby zastanowić się, w jaki sposób możemy zapobiec niepoprawnemu stosowaniu języka polskiego przez jego uży...

Język polski

„Język reklamowy. Omów funkcję perswazyjną przywołując przykłady reklamy prasowej i telewizyjnej”.

Reklama - to mieszanina informacji i komunikatu perswazyjnego. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia pewnych towarów czy usług, jednakże równie dobrze jej celem może być np. utrwalenie świadomości istnienia określonej marki.
Rekla...