Wypracowanie szatan w mojej klasie. Przykład

Wypracowanie szatan w mojej klasie. Przykład
Odpowiedź

otatka o autorze: Kornel Makuszyński urodził się 8 stycznia 1884 roku w niewielkim miasteczku Stryj koło Lwowa. Był jedynym synem emerytowanego pułkownika wojsk austriackich, Edwarda Makuszyńskiego i Julii z Ogonowskich. W Stryju spędził lata dziecięce i w tamtejszym gimnazjum ukończył pierwszą klasę. Klasę drugą zaliczył w gimnazjum w Przemyślu. W wieku dziesięciu lat utracił ojca. W 1898 roku wyjechał do Lwowa, gdzie podjął dalszą naukę w Gimnazjum im. Jana Długosza, które ukończył w 1903 roku egzaminem dojrzałości. Czas i miejsce akcji: Akcja toczy się podczas IX wieku w Warszawie i Bejgole, głównie w szkole i w domach bohaterów.  Plan wydarzeń: 1. Drobna awantura na lekcji historii 2. Niezadowolenie profesora Gąsowskiego 3. Adam przyznaje się, że odkrył metodę potaniana lekcji 4. Ogromne zdziwienie 5. Zakład 6. Adam podaje takie same nazwiska jak profesor Gąsowski 7. Poszukiwania pióra 8. Odnalezienie brakującej kwoty 9. Prośba profesora 10. Adam poznaje Wandę 11. Dziwna opowieść dziewczynki o sytuacji w domu 12. Pierwszy dzień w Bejgole 13. Adam poznaje rodzinę Wandy 14. Atak złodzieja 15. Znalezienie dziwnych papierów 16. Pierwsza podpowiedź 17. Wizyta fałszywego malarza w domu u Gąsowskich  18. Podejrzenia wobec Adama  19. Kradzież rękopisu księdza Koszyczka 20. Nagła wizyta komornika 21. Powrót Adama powrotem do domu 22. .List Kamila de Berier i druga wskazówka 23. 16.Adam śledzi fałszywego malarza 24. 17.Cisowski w rękach opryszków 25. 18.Rozmowa z Francuzem 26. 19.Harcerze przybywają na ratunek 27. 20.Rozmowa z księdzem Kazuro. 28. 21.Adam odnajduje zaginione drzwi i odczytuje trzecią wskazówkę 29. 22.Powrót do domu Gąsowskich. 30. .Podstęp 31. 24.Adaś rozwiązuje ostatnią wskazówkę oficera napoleońskiego 32. 25.Odnaleziony skarb Bohaterowie: Adam Cisowski jest główną postacią książki Kornela Makuszyńskiego pt. szatan z siódmej klasy. Ma bardzo ścisły umysł. Jako jedyny rozpracował system jakim profesor pytał uczniów. Jego przydomek szatana został nadany przez nauczyciela historii, ponieważ pan ten uważał, że tylko szatan mógł się dopuścić czegoś takiego. Adam pochodził z porządnej rodziny. Ojciec był lekarzem, a matka prowadziła dom. Ten bystry siedemnastolatek miał opinię najbystrzejszego ucznia w szkole. Umie w wielu sytuacjach zachować spokój, jest rozważny, nie lubi myśleć w pośpiechu, pogodny, uśmiechnięty, chętny do pomocy, wrażliwy. Paweł Gąsowski to postać z książki Kornela Makuszyńskiego pt. szatan z siódmej klasy. Jest profesorem historii. Jako nauczyciel jest srogą, roztrzepaną osobą. Mając pewną metodę pytania uczniów, lecz Adam ją rozpracował staruszek był tym mocno zawiedziony. Był to mężczyzna w podeszłym wieku, o siwej, bujnej czuprynie, srebrzystej brodzie i dużych, jasnych oczach o wiecznie zdziwionym wyrazie. Chodził zawsze elegancko ubrany.  Wanda Gąsowska to postać z książki Kornela Makuszyńskiego pt. szatan z siódmej klasy. Jako jedyna córka Iwa i Ewy Gąsowskiej. Uczy się w Wilnie. Do domu wraca tylko na czas wakacyjny. Wandzia reprezentuje sobą piękną, smukłą, grzeczną dziewczynkę.  Iwo Gąsowski to postać z książki Kornela Makuszyńskiego pt. szatan z siódmej klasy. Jest on młodszym bratem profesora Gąsowskiego. Jest on niskiego wzrostu, ma lśniącą czarną brodę. Jako posiadacz dużego majątku nie umie nim mądrze zarządzać. Jego dobrą stroną jest mate mata. Marzy o tym by zdobyć w tej dziedzinie nagrodę. Prowadzi niezdrowy tryb życia. Nie przesypia nocy, ponieważ nie może przerwać obliczeń. Lekceważy zamiłowanie brata do historii.  Ewa Gąsowska to postać z książki Kornela Makuszyńskiego pt. szatan z siódmej klasy. Żona Iwa. Cicha, inteligenta, pracowita, miła, łagodna. odpowiedzialna za utrzymanie domu. Staszek Burski przyjaciel Adasia, odważny, miły i wesoły siedemnastoletni chłopiec. Koledzy, którzy byli pytani. Własna opinia: Moim zdaniem książka pt. szatan z siódmej klasy jest interesującą lekturą, ponieważ opowiada o przyjaźni, historiach z życia wzięte, miło się ją czyta. Chciała bym poznać pana Gąsowskiego, sprawdzić jaki jest w rzeczywistości. Posłuchać jak opowiada o tych uczniach, których mięliśmy okazję poznać w rzeczywistości.

Dodaj swoją odpowiedź