Z całą pewnością samolot powinien lądować zgodnie z ruchem lotniskowca. Wówczas prędkość względna przy lądowaniu: [latex]V_s-V_l[/latex] i samolot pokonuje mniejszą odległość przy lądowaniu (ciągle względem lotniskowca) i w ten sposób pokład mu się wydłuża. W przeciwnym wypadku, gdyby lądowal przeciwnie do ruchu lotniskowca, może się tak zdarzyć, że pokładm mu się skończy i nie wyląduje ;) pozdrawiam
Lądować powinien zgodnie z kierunkiem ruchu lotniskowca. Dodatkowo lotniskowiec powinien ustawiać swój ruch pod wiatr, dzięki temu "wydłuża" się długość drogi, czyli pasa startowego do lądowania oraz zmniejsza prędkość potrzebną do lądowania. Tzn: prędkość samolotu - prędkość okrętu = bezpieczna prędkość lądowania. Po zbliżeniu się do lotniskowca samolot ustawia się wzdłuż jego osi za rufą i kieruje wzdłuż osi okrętu przed dziób lotniskowca.