Turystyka biznesowa

Turystyka biznesowa


Rozwój produktu turystycznego powinien oprzeć się na wymaganiach odpowiadających popytowi na podstawowych rynkach krajowych i zagranicznych. Popyt będzie kształtować rozwój produktów turystycznych. Nie chodzi jednak tylko o popyt już ujawniony, lecz także o tendencje jego rozwoju, nowe modele produkcji i konsumpcji obserwowane na świecie. Działania wokół produktu turystycznego nie mogą być oparte wyłącznie o badania marketingowe o krótkim horyzoncie czasowym.


Na turystykę biznesową składają się:


-Podróże służbowe, obejmujące zarówno przyjazdy krajowe, jak i zagraniczne znajdują się obecnie w trendzie malejącym z uwagi na osłabienie tempa wzrostu gospodarczego oraz w związku ze wzrostem znaczenia kontaktów telekomunikacyjnych. Sytuacja gospodarcza kraju i województwa stanowi jednak w tym przypadku główny czynnik decydujący o rozmiarach tego ruchu. Przyjazdy delegacyjne dotyczą przede wszystkim Olsztyna, Elbląga i Ełku (wytypowane jako centra rozwoju turystyki biznesowej – por. mapa nr 4) oraz tych miast powiatowych, w których zlokalizowane są ważniejsze centra gospodarcze i znaczące przedsiębiorstwa. Ważnym segmentem rynku w tym obszarze wydaje się także obsługa weekendowa przyjazdów delegacyjnych.
-Konferencje, kongresy i szkolenia lokalizowane na całym obszarze województwa. Ważną rolę odgrywa tu Olsztyn, stwarzający szansę wykorzystania miejscowego potencjału wyższych uczelni i instytutów naukowych. Szereg mniejszych ośrodków zapewnia dobrą obsługę mniejszych szkoleń i konferencji (100-200 osób).
-Podróże motywacyjne dość nowa formuła na polskim rynku turystycznym polegająca na organizacji imprez turystycznych dla pracowników zamożnych firm, zwykle w ramach nagrody za wyróżniające się osiągnięcia, wzmacniania integracji zatrudnionych i motywacji do współpracy zespołowej. Najczęściej poszukiwane warunki do realizacji tego typu imprez to osobliwość oferty (miejsca i programu) oraz wysoki standard. Takie warunki w region posiada dzięki występowaniu w nim walorów przyrodniczych wysokiej rangi oraz obiektów noclegowych wysokiej kategorii.

SZANSE ZAGROŻENIA
 różnorodna baza możliwa do wykorzystania poza sezonem,
 kadry, baza naukowa i lokalowa wyższych uczelni
 relatywnie niskie ceny
 właściwy standard
 ciekawe, urozmaicone programy uzupełniające
 bliskość Warszawy i Trójmiasta jako rynków źródłowych  duża konkurencyjność innych regionów
 brak w regionie organizatora turystyki konferencyjno-szkoleniowej, znaczącego na rynku ogólnopolskim
 trudności komunikacyjne (dojazdowe, brak stałych połączeń lotniczych)
 brak kooperacji gestorów bazy ze szkolnictwem wyższym
 niewystarczająca baza do organizacji konferencji i szkoleń


Rola i miejsce produktu na rynku turystycznym
Wobec znaczącego spadku zagranicznej turystyki przyjazdowej i zagrożenia zmniejszeniem się ruchu krajowego szansą utrzymania pozycji województwa na rynku turystycznym może być turystyka biznesowa, traktowana przede wszystkim jako jeden ze środków utrzymywania zatrudnienia w turystyce poza sezonem i utrzymywanie całorocznej bazy noclegowej. Zaletą turystyki biznesowej jest to, że rozwija się przede wszystkim w okresie wrzesień-czerwiec, dominując w tym czasie na rynku. Brak oferty innych form turystyki na rynku w tym okresie stwarza duże możliwości rozwoju turystyki biznesowej w regionie, pod warunkiem oferowania konkurencyjnych cen.

Zalecenia rozwojowe

Wyprofilowanie z istniejących biur jednostki zajmującej się organizacją turystyki biznesowej i wykreowaniem marki w tym obszarze markowym.
Nawiązanie ścisłej współpracy z uczelniami wyższymi, wykorzystanie ich kadr w organizacji konferencji i szkoleń oraz zaangażowanie szkół do akcji promocyjnych
Wspólna promocja oferty województwa
Tworzenie komplementarnej bazy spełniającej standardy (hotel – gastronomia – sala konferencyjna – rekreacja)
Wyposażenie istniejącej bazy konferencyjnej w wysokiej jakości sprzęt techniczny Tworzenie bazy rekreacyjnej i programów fakultatywnych, wykorzystanie lokalnych środowisk artystycznych.
Sprzedaż oferty weekendowej „u źródła”, czyli w głównych punktach recepcji ruchu delegacyjnego.

Dodaj swoją odpowiedź
Geografia

Napisać co to jest pozytywy i negatywy: Turystyka kwalifikowana- Turystyka biznesowa- turystyka Pielgrzymkowa- Walory turystyki Polski i negatywy Światowa organizacja turystyki- Jednodniowy turysta-

Napisać co to jest pozytywy i negatywy: Turystyka kwalifikowana- Turystyka biznesowa- turystyka Pielgrzymkowa- Walory turystyki Polski i negatywy Światowa organizacja turystyki- Jednodniowy turysta-...

Geografia

przyporzadkuj obiekty lub miejsca turystyczne do wskazanych rodzajow turystyki a) Kraków b) Lazurowe wybrzeże c) Lourdes d) Morze Koralowe e) Krynica Zdrój f) Hotel Gołębiewski 1.Turystyka biznesowa 2. Turystyka religijna 3.Turystyka wypoczyn

przyporzadkuj obiekty lub miejsca turystyczne do wskazanych rodzajow turystyki a) Kraków b) Lazurowe wybrzeże c) Lourdes d) Morze Koralowe e) Krynica Zdrój f) Hotel Gołębiewski 1.Turystyka biznesowa 2. Turystyka religijna 3.Turysty...

Geografia

turystyka w norwegi opisac i zdjecia    .turystyka wypoczynkowa,poznawcza,biznesowa,kwalifikowana,zdrowotna,handlowa,pielgrzymkowa,rozrywkowa.sentymentalna do każdej zdjecie i krótki opis DUZO PUNKTÓW DAJE ZA TO PILNEE !!!!

turystyka w norwegi opisac i zdjecia    .turystyka wypoczynkowa,poznawcza,biznesowa,kwalifikowana,zdrowotna,handlowa,pielgrzymkowa,rozrywkowa.sentymentalna do każdej zdjecie i krótki opis DUZO PUNKTÓW DAJE ZA TO PILNEE !!!!...

Geografia

Turystyka na świecie.

Turystyka obejmuje ogół czynności osób, które podróżują i przybywają w celach wypoczynkowych, służbowych lub innych nie dłużej niż rok bez przerwy poza swoim codziennym otoczeniem.
Światowa Organizacja Turystyki (przy ONZ)

Geografia

Turystyka, czynniki wpływające na rozwój turystyki, turysta

1. Czynniki wpływające na rozwój turystyki we współczesnym świecie:
- wzrost zamożności społeczeństwa,
- postęp cywilizacyjny:
* rozwój transportu,
* rozwój mediów,
- możliwości przekroczenia granic,
- bogata ...