Punkt widzenia uczniów (=z punktu widzenia uczniów):idealny nauczyciel Jakie cechy powinien mieć idealny nauczyciel/-ka? To pytanie postawiła grupa nauczycieli jesienią ubiegłego roku niektórym swoim klasom.Udział wzięło w sumie 132 uczniów i uczennic.Ponieważ postawienie pytania było tak otwarte,każdy mógł napisać,co wydaje się mu/jej najważniejsze. Prawie wszyscy pytani bardzo poważnie potraktowali tę akcję.Praktycznie w ogóle nie było wpisów tego typu,jak nie zadawać żadnych prac domowych czy możliwie mało(=rzadko) pojawiać się na lekcji.Pokazuje to,jak niewątpliwie ważne dla wszystkich jest to pytanie.W sumie było 616 wpisów,które odnoszą się do 82 cech.Najczęściej wymienianą cechą dobrego nauczyciela jest umiejętność ciekawego i urozmaiconego prowadzenia lekcji.Na drugim miejscu jest:idealny nauczyciel jest dowcipny! Prawie wszyscy uczący się życzą sobie nauczyciela,który ma poczucie humoru.Na trzecim miejscu są jednocześnie dwie cechy,które odnoszą się (=mają związek z...)do wystawiania ocen( fair i obiektywnie) i obciążenia pracą przez zadania domowe albo nagromadzenie się klasówek. Sprawiedliwość jest więc hasłem,które jest szczególnie ważne dla wszystkich uczniów.Uczniowie lubią też nauczycieli,którzy mają na oku(=zwracają uwagę na...) łączne obciążenie klasy,a nie myślą tylko o swoim przedmiocie.Wymarzony nauczyciel/-ka poza tym jest nie taki srogi/-a (miejsce 4) i i nie ma zarówno pupilków,jak i takich,których nienawidzi (miejsce 5).Poza tym uczniowie cenią (szanują) też nauczycieli,którzy potrafią stworzyć swobodną(luźną) atmosferę.
pilnie potrzebuje na dzis przetlumaczyc tekst na zoltym tle. plik w zalaczniku
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź