1. Wybór rodzaju działalności 2. Sprawdzenie czy działalność, którą się interesujemy nie wymaga zezwoleń. 3. Rejestracja firmy w CEIDG (Centralna Ewidencja I Informacja o Działalności Gospodarczej). 4. Zgłoszenie druku VAT-R w Urzędzie Skarbowym (opcjonalne) 5. Zgłoszenie do ZUS 6. Otworzenie konta bankowego 7. Stworzenie pieczątki. Mam nadzieje że pomogłam :) Licze na naj!
Etapy rejestracji działalności gospodarczej: 1) CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) w Urzędzie Gminy, Miasta tam też otrzymujemy REGON, numer NIP , i zgłoszenie do ZUS. Wybieramy formę opodatkowania 2) Urząd Skarbowy- przy spółkach NIP-2, NIP-D. VAT-R (jeżeli zamierzamy być płatnikiem podatku VAT lub chcemy być zwolnieni) 3) ZUS- druk ZUA (działalność jedyne źródło), ZZA (działalność+ pracujemy), ZPA (sp. Cywilne), zgłoszenie pracowników ( ZUS ZUA) 4) Pozwolenia, koncesje 5) Konto bankowe, pieczątka, 6) Biuro podatkowe