Uczniowie zbadali wpływ soli na wzrost roślin. Wykonaj poniższe polecenia. A. W odpowiedniej kolejności ponumeruj czynności wykonane przez uczniów. - Zasiali rzeżuchę na dwóch spodkach wyłożonych watą i spryskali ją wodą. - Rośliny na jednym spodku pod

Uczniowie zbadali wpływ soli na wzrost roślin. Wykonaj poniższe polecenia. A. W odpowiedniej kolejności ponumeruj czynności wykonane przez uczniów. - Zasiali rzeżuchę na dwóch spodkach wyłożonych watą i spryskali ją wodą. - Rośliny na jednym spodku podlewali czystą wodą, a na drugim - wodą z solą. - Podlewali rośliny czystą wodą do chwili, gdy rzeżucha wykiełkowała. - Obserwacje prowadzili, aż zauważyli różnicę w wyglądzie roślin. B. Uzupełnij zdanie. Próbą kontrolną był spodek z rzeżuchą podlewaną ......... C. Zapisz wniosek, jaki uczniowie wyciągnęli z przeprowadzonej obserwacji.
Odpowiedź

A. 1. Zasiali rzeżuchę na dwóch spodkach wyłożonych watą i spryskali je wodą. 2. Podlewali rośliny czystą wodą do chwili, gdy rzeżucha wykiełkowała. 3. Rośliny na jednym spodku podlewali czystą wodą, a na drugim - wodą z solą. 4. Obserwacje prowadzili, aż zauważyli różnicę w wyglądzie roślin. B. Próbą kontrolną był spodek z rzeżuchą podlewaną wodą z solą. C. Rośliny powinny być podlewane czystą wodą, bo gdyby podlewać czym innym to nie będą dojrzałe i zwiedną.

1.Zasiali rzeżuchę na dwóch spodkach.... 2.Rośliny na jednym spodku... 3.Podlewał rośliny czystą wodą.... 4.Obserwacje prowadziły... Próbą kontrolną był spodek z rzeżuchą podlewaną wodą z solą Spodek podlewany wodą z solą rzeżuchę wypaliła sól

Dodaj swoją odpowiedź