No to ja dam taki przykład: Masz wzór powiedzmy a=b kreska ułamkowa c i masz wyznaczyć b Wtedy musisz pozbyć się ułamka tego b/c, więc mnożysz przez mianownik (ta liczba na dole) w naszym przypadku c. Wtedy masz wzór ac=b i gotowe b wyznaczone Teraz wyznaczyć c. znowu amsz ten sam wzor i znowu trzeba najpierw pozbyc sie ulamka (jaki by nie byl wzor i co by nie bylo wyznaczyc ZAWSZE musisz pozbyc sie najpierw ulamka chyab ze we wzorze nie ma ulamka ale zaraz wytlumacze) wiec znowu mnozymy przez mianownik i jest ac=b teraz trzeba wziasc i podzielic przez to co nam przeszkadza (potrzebne nam c wiec dzielimy przez niepotrzebne a) wtedy jest c = b kreska ulamkowa a. Jak masz wzor bez ulamka to tak jak po tym kiedy zabralismy ulamek czyli jak pokazywalem wyznaczanie c w tym moim wzorze jak juz nie bylo ulamka. Aha i jak dzielisz albo mnozysz przez jakas liczbe badz znak to wtedy sie daje taki ukosnik i po nim razy costam badz podzielic przez costam w troche odstepie od wzoru ale to chyba wiesz ale na wszelki wypadek napisalem.
Wytłumaczę to na prostym przykładzie - pole trójkąta. Przekształcę wzór tak, aby można było znajć długość podstawy, i pole trójkąta obliczyć jego wysokość. Zawsze przekształcasz wzory tak samo :) wzór na pole trójkąta to [latex]x = frac{a*h}{2}[/latex] Jeśli mamy ułamek, to ZAWSZE na początek pozbywany się mianownika obustronie mnożąc przez mianownik. [latex]x =frac{a*h}{2}/2[/latex] wyjdzie takie coś: [latex]frac{1}{2}x = a*h[/latex] Następnie pozbywamy się to co nam przeszkadza dzieląc obustronnie. [latex]frac{1}{2}x = a*h /a[/latex] Wyjdzie nam wzór [latex]frac{frac{1}{2}x}{a} = h[/latex] Teraz znając pole trójkąta i długość podstawy możemy obliczyć jego wysokość, wystarczy podstawić liczby.