Gospodarka w rejonie Bałtyku, na minimum 1stronę. Dam naj!

Gospodarka w rejonie Bałtyku, na minimum 1stronę. Dam naj!
Odpowiedź

Dostęp do Morza Bałtyckiego miał duże korzyści min. łowi się ryby morskie oraz można dokonywać wymiany handlowej w portach bałtyckich.Obecnie prowadzi się również eksploatację surowców zalegających pod dnem morskim. Sorki ale tylko tyle przychodzi mi do głowy

Rozwój polskiego rybołówstwa opierał się w nowo powstałej, po Pierwszej Wojnie Światowej, Rzeczypospolitej Polskiej głównie na ludności kaszubskiej. Ludność mieszkająca na wybrzeżu to rybacy utrzymujący się z rybołówstwa, a to mieszkańcy Półwyspu Helskiego, oraz z połowów i rolnictwa, a to mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż wybrzeża.  Obecnie przy rybołówstwie rozwija się turystyka rybacka i wędkarstwo morskie jako nowe dziedziny turystyki dające możliwości zarobku ludności miejscowej. Ponadto znaczne zanieczyszczenie strefy przybrzeżnej i przełowienie niektórych gatunków ryb wymaga pomocy w postaci prowadzenia racjonalnej gospodarki i zarybiania. Port Północny który powstał przez rozszerzenie Portu Gdańskiego służy do przeładunków masowych węgla i importowanej ropy naftowej. Ma on warunki do obsługi nawet największych statków , które mogą wpływać na Morze Bałtyckie.  Nowoczesnym portem przeładunkowym towarów masowych jest też Świnoujście , stanowiące wraz ze Szczecinem jeden zespół portowy. Świnoujście spełnia ważną funkcję przeładunku towarów z wielkich statków , które nie mogą wpływać do portu Szczecińskiego ze względu na niedostateczną głębokość nawigacyjną Zalewu Szczecińskiego.  Port Gdyński mający znaczne powierzchnie magazynów i duże elewatory , specjalizuje się w przeładunku zboża , a przy tym jest największym portem drobnicowym , co stało się przyczyną budowy bazy kontenerowej. Z tego względu port ten obsługuje większość naszych linii żeglugi regularnej i morski ruch pasażerski.  Port Szczeciński dysponuje rozległą powierzchnią nabrzeży i basenów i może przyjmować duże partie towarów , m.in. rudy żelaza. Zespół portowy Szczecin-Świnoujście obsługuje import surowców do produkcji nawozów sztucznych. Gdańsk posiada urządzenia do przeładunku siarki , drewna , surowców do produkcji nawozów.  Wszystkie cztery porty handlowe uczestniczą też w ruchu pasażerskim. Szczecin spełnia główną rolę w tranzycie morskim głównie Niemiec , Czech , Słowacji , Austrii i Węgier.  Świnoujście i Gdańsk są portami promowymi w transporcie pasażerów do Szwecji , Finlandii , Danii i Niemiec. Na linii Świnoujście-Ystad promy przewożą również wagony kolejowe. 

Dodaj swoją odpowiedź