Pod względem liczby lokali największymi segmentami sektora obsługującego klientów indywidualnych są puby i gastronomia hotelowa, chociaż sprzedaż posiłków nie jest oczywiście, ich podstawową działalnością. Segmentem który jako jedyny systematycznie zwiększa liczbę lokali, są bary fast food, co należy tłumaczyć znaczną dominacją dużych sieci, posiadających środki finansowe na stałą ekspansję. Segmenty z dużym udziałem placówek prowadzonych przez indywidualnych właścicieli, np. restauracji, kawiarni, i sprzedaży na wynos, od kilku lat stopniowo zmniejszają liczbę lokali. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie drastycznie zmniejszy się liczba pubów, ponieważ aby wypełnić zlecenia Komisji ds. Monopoli i Fuzji, zawarte w specjalnym raporcie, największe browary musiały sprzedawać swoje lokale. Niemniej jednak ten sam raport przyczynił się do wzrostu liczby średniej wielkości firm prowadzących puby regionalne. · Segment barów fast food i sprzedaży na wynos- doskonale się rozwija. Bary z hamburgerami mają największy udział w łącznej sprzedaży sektora. Pod względem dynamiki wzrostu wiodącą pozycję zajmuje sprzedaż dań z drobiu. Coraz lepiej rozwija się gastronomiczna działalność pubów, w czym niemałą zasługę mają browary, które starają się jak najlepiej wykorzystać wydłużony czas pracy lokali racjonalnie zrekompensować ewentualne straty z powodu zmniejszenia się wielkości sprzedaży alkoholu. Działalność gastronomiczna przynosi obecnie pubom 25% łącznych przychodów. W segmencie pubów prowadzących działalność gastronomiczną największą dynamiką sprzedaży charakteryzują się dania barowe i na wynos, co potwierdza ogólny trend wzrostu popularności tańszych placówek gastronomicznych, oferujących konsumentom posiłki dobrej jakości po atrakcyjnych cenach. · Segment restauracji i kawiarni obejmuje lokale o bardzo zróżnicowanym standardzie- od eleganckich restauracjo do tanich mini barów. Wartość sprzedaż całego systemu wzrosła, różnice między poszczególnymi kategoriami placówek były jednak dosyć istotne. Coraz lepiej prosperują restauracje, których specjalnością są steki, oraz sieci restauracji familijnych, jednak stosunkowo najszybciej rozwijają się restauracje tematyczne. · Segment usług gastronomicznych dla podróżujących- tworzą lokale znajdujące się na dworcach kolejowych i przy trasach komunikacyjnych. Wielkość sprzedaży tego systemu, zwłaszcza w kategorii placówek znajdujących się w pociągach, jest bezpośrednio związana z popytem na usługi transportowe.
Biznes Plan Stacji paliw płynnych
BIZNES PLAN STACJI PALIW PŁYNNYCH
1. STRESZCZENIE
2. POMYSŁ
3. RYNEK
3.1. Sytuacja na rynku paliw w Polsce
3.1.1. Najważniejsze zmiany na rynku
3.1.2. Prawo
3.1.3. Szara strefa
3.1.4. Polski rynek paliw - ...
Rynek Turystyczny
RYNEK TURYSTYCZNY
Definicje rynku:
1. Rynek turystyczny jest to zbiór aktualnych lub potencjalnych nabywców produktu turystycznego
2. Rynek turystyczny jest to ogół stosunków wymiennych towarowo-pieniężnych między instytucj...
Formy finansowania małych i srednich przedsiębiorstw
1. Ogólne zagadnienia dotyczące sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
1.1 Pojęcie przedsiębiorstwa i jego podstawowe klasyfikacje.
Pojęcie p r z e d s i ę b i o r s t w o w odmiennych znaczeniach występuje w...