Gwarancja ma charakter dobrowolny, jest to umowa między firmą a kupującym iż do pewnego czasu firma ma obowiązek bezpłatnie zlikwitować szkodę/wadę nie wynikającą z winy kupującego. Gwarancja ma dość krótki okres. W zalezności od kupna danego dobra/usługi wynosi ona od 3 miesięcy do 2 lat. Gwarancję świadczy na piśmie firma, która wykonuje dane dobro/usługę. Usługi posprzedażowe to w ich obręb wchodzi fachowa pomoc, obsługa, zapewnienie technicznego wsparcia przy wszystkich pojawiających się pytaniach i wątpliwościach. Do takich usług można zaliczyć internet, pocztę e-mailową, telefony komórkowe. Działania tego typu nazywane bywają również e-biznesem.
1.gwarancja to uprawnienie określonego państwa do ochrony określonego stanu rzeczy 2.okres gwarancji w przypadku towarow konsumpcyjnych wynosi 24 miesiace 3.prawo miedzynarodowe badz organizacja swiadczy gwarancje 4.Obsługa posprzedażowa jest ważną częścią kształtowania partnerskich relacji z kontrahentami oraz budowania wizerunku firmy na rynku.