Tłumaczenie zadania 3(łącznie z pytaniami) + odpowiedzi na pytania z zadania 5 (+ tlumaczenie pytan i odpowiedzi).

Tłumaczenie zadania 3(łącznie z pytaniami) + odpowiedzi na pytania z zadania 5 (+ tlumaczenie pytan i odpowiedzi).
Odpowiedź

Werbung - tlumaczenie     Na jaki pomysl mozna wpasc, zeby zwrocic uwage na produkt. Jaka powinna byc reklama, zeby klienci zauwazyli ten produkt  i firma sprzedala go z sukcesem? Te pytania stawia sobie wiele menadzerow reklamowych i sa zawsze trudniejsze do odpowiedzenia. Proste ogloszenie reklamowe w gazecie wiecej nie wystarcza. Wiekszosc ogloszen reklamowych nie czyta sie w ogole. Przewaznie bedzie po prostu dalej przekartkowane. Podobnie jest to ze spotami reklamowymi w telewizji- przy tych spotach reklamowych skakamy po kanalach albo do ubikacji. Na plakatach reklamowych, nawet na olbrzymie tablice z ogloszeniami nikt wiecej nie patrzy. Co robic? Moze opowiedziec jakis zart? To  jest dobry pomysl, ale tez nie wystarcza. W koncu jest tak wiele rodzajow humoru. Kazdy smieje sie z czegos innego. Byc wesolym - nie wystarczy. Co wtedy? Szokowac? Tak mozna z pewnoscia zwrocic uwage ludzi na siebie. Ale jak? Co szokuje jeszcze kientow? Obrazy ofiar mafijnych na ulicy, obrazy wojny czy zdjecia anorektyczek wprawdzie szokowaly, ale byly to wszystko zdjecia, ktore znalismy z wiadomosci. Wiec obylo sie bez prawidlowego efektu szokowego. Ten szok wiec tez nie wystarczyl, zeby zwrocic uwage na produkt(1) Ale co wtedy? Najnowszy trend jest prosty: totalna niespodzianka. Tam byc, gdzie oczekuje sie zadnych reklam. W rozmiarze(2) i formie, ktorej jest sie nie przyzwyczajonym. Tak widzimy olbrzymie zyletki do golenia na skoszonych lakach, przesadnie duze pilki, ktore sa kopniete nad domy, czy buty, ktore leca nad wiezowcami. Wszystko, co pieknie integruje sie z krajobrazem i okolica. Wow! - mysli wiele zaskoczony. Taka jedna kampania reklamowa osiaga  swoj cel. Wszyscy moga sobie dobrze przypomniec o tym produkcie. Ale jak dlugo jeszcze beda klienci tak zaskoczeni, bedac w biegu? Juz wkrotce bedzie wielu (3) zirytowanych, ze nie ma wiecej miejsca bez reklamy. Jakie pomysly przychodza do glowy wtedy menadzerom reklamowym, kiedy ten trend sie skonczy? Nie  martwcie sie tym. Nastepna niespodzianka czeka na nas. (3) darüber - z tego(powodu) bym to tak przetlumaczyla (2) wielkosci (1) rezultat, produkt   Zadanie 3   1. Für die Werbemanager ist es heutzutage nicht mehr leicht, eine erfolgreiche Werbung zu machen. Dla menadzerow reklamowych nie jest latwo w dzisiejszych czasach, zrobic skuteczna reklame. RICHTIG 2. Werbeanzeigen, Werbespots und Plakatwände bleiben uft unbemerkt. Ogloszenia reklamowe, spoty reklamowy i tablice ogloszeniowe zostaja czesto niezauwazone. RICHTIG (przyklad zdania: Die meisten Werbeanzeigen liest man überhaupt nicht. Meist wird einfach weitergeblättert.) 3. Lustige Werbung ist immer gut. Zabawna reklama jest zawsze dobra. FALSCH (przyklad zdania: Jeder lacht über etwas anderes. Lustig sein genügt nicht.) 4. Viele Leute wollen keine schockierende Werbung sehen. Wiele ludzi nie chce widziec szokujacych reklam. FALSCH 5. Heutzutage können wir Werbung da sehen, wo wir sie am wenigsten erwarten. RICHTIG (przyklad zdania: überdimensionale Bälle, die über Häuser schießen, oder Schuhe, die über Wolkenkratzern fliegen.) 6. Die Kunden ärgern sich darüber, dass sie überall Werbung sehen müssen. FALSCH, ale! z ponizszego zdania wynika ze wkrotce ludzie beda sie z tego powodu irytowac, ze ma wiecej miejsca bez reklamy. (przyklad zdania: Schon bald werden viele verärgert darüber sein, dass es keinen Platz mehr ohne Werbung gibt. Zadanie 5 Ich mag Werbung, die mich zum Lachen bringt. - Lubie reklame, ktora mnie rozsmiesza. Ich bin normalerweise ein lustiges Mädchen, und wenn was monoton und langeweilig ist, bin ich schnell müde und habe keine Lust das anzusehen. Also wäre es mir lieber, eine lustige Werbung anzuschauen, die mich zum Lachen bringt. Jestem zwykle wesola dziewczyna, i kiedy cos jest monotonnego, i nudnego, jestem szybko zmeczona i nie mam ochoty to ogladac. Wiec, bylo by lepiej, wesola reklame ogladac, ktora mnie rozsmiesza. - Vor einer Woche habe ich eine lustige Werbung im Fernsehen gesehen, aber ich kann leider  nicht sagen, was das genau für eine Werbung war. Es gab was mit einer Frau und einem Mann, aber an mehr kann ich mich nicht  erinnern. Die Werbung hat mich zum Lachen gebracht. Przed tygodniem ogladalam w telewizji, jakas wesola reklame, ale niestety nie moge powiedziec, co to dokladnie za reklama byla. To bylo cos z kobieta, i mezczyzna, ale wiecej nie moge sobie przypomniec. Ta reklama rozsmieszyla mnie. Ich kaufe oft Sachen, die ich in der Webung sehe, weil ich Mode einfach sehr mag, und was Neues im Schrank zu haben, wäre gut. Kupuje czesto rzeczy, ktore widze w reklamie, poniewaz lubie bardzo mode, i cos nowego w szafie miec, byloby dobrze.

Dodaj swoją odpowiedź