Jeżeli zaczyna człowiekowi braknąc rozumu , to sam nie wie czego ma oczekiwać . Robi wszystko spontanicznie i nic go nie obchodzi. To samo tyczy sie wiary . Jezeli człowiek nie mysli , to nie ma jak zroozumieć słowa bożego i tym samym jego wiara jest coraz mniejsza co wiąże się z oddaleniem od Boga .
Czasem ludzie są bardzo bezmyślni . Nawet ci którzy bardzo wierzą w Pana Boga , a następnie przestają go kochać . Są osoby ,które popadają np.: w alkoholizm , biorą narkotyki , stają się bandytami , oszustami . Wtedy ich wiara zanika . Inni natomiast przestają wierzyć w Pana Boga z powodu ciężkiej choroby , problemów : finansowych . W takich przypadkach czują że Bóg im nie pomaga , opuszcza .Brak rozumu u człowieka może sprawić całkowity brak wiary .
Dwa szaleństwa – uczucia i rozumu w "Orfeuszu i Eurydyce" Wergiliusza oraz "Orfeuszu i Eurydyce" Czesława Miłosza.
?Wszyscy musimy, chcąc uczynić rzeczywistość znośną, utrzymać w sobie kilka drobnych szaleństw?
Marcel Proust
Szaleństwo. Ból i rozpacz, rozdarcie i zniechęcenie. Albo może i wielkość. Ponadprzeciętność. Głębsze odczuwan...
Socjologia - wykłady i materiały na egzamin prof. Rewers, UAM
LEKTURY
1) Ortega Y Gasset “Bunt Mas”
2) Christopher Lash “Bunt Elit”
3) Jean F. Lyotand “Kondycja ponowoczesna”, “Postmodernizm dla dzieci”
4) Bauman „Globalizacja”
5) Baudzillard „Rozmowy przed końcem”<...
Powtórka z lektur maturzystów
1) Sofokles – Antygona - Antyk
Historia opowiedziana przez Sofoklesa to literacka realizacja jednego z mitów tebańskich. Istotą tego dramatu, jak każdej tragedii antycznej, jest konflikt tragiczny – polega on na tym, że bohater musi wyb...
Zagadnienia z filozofii
1.
NARODZINY I NATURA FILOZOFII- narodziła się w Grecji z myślenia o rzeczywistości jako o jednym, jako o bycie, wśród Jonów, w tzw. epoce presokratejskiej, jej ojcem jest Tales z Miletu (VII w. p.n.e.). Powstała na skutek przejścia od ...
Pojęcia dobra, zła, szczęścia, miłości jako podstawowe pojęcia w etyce.
DOBRO (gr. agathón, łac. bonum) - określenie wartości użytecznej rzeczy; kwalifikacja czynu moralnego; przedmiot właściwy woli; powszechna właściwość bytów, wchodząca do kanonu. W filozofii odróżnia się d. w sensie metafizycznym (spo...