Czy istnieją powiązania między działalnością marketingową a sukcesem przedsiębiorstwa gastronomicznego uwzględniając marketing-mix?   POMOZCIE JAK MOZECIE!!! POTRZEBUJĘ NA DZISIAJ.

Czy istnieją powiązania między działalnością marketingową a sukcesem przedsiębiorstwa gastronomicznego uwzględniając marketing-mix?   POMOZCIE JAK MOZECIE!!! POTRZEBUJĘ NA DZISIAJ.
Odpowiedź

Przez marketing w gastronomii należy rozumieć całokształt działań firmy, które polegają na antycypowaniu (przewidywanie, przypuszczanie czegoś z góry), rozumieniu i zaspokajaniu potrzeb konsumentów, poprzez kreowanie podaży potraw i napojów oraz takie kształtowanie usług służących zagospodarowaniu czasu wolnego, by w efekcie końcowym osiągnąć zysk na odpowiednio wysokim poziomie.Koncepcja marketingu jest filozofią biznesu, która cele organizacji stara się osiągnąćpoprzez badanie preferencji konsumentów oraz dostosowywanie oferty do ich potrzeb w sposób bardziej wydajny i skuteczny niż konkurencja. Marketing MIX w gastronomii to: usługa (produkt): oferta potraw i napojów, usługi dla konsumentów, warunki lokalowe i atmosfera konsumpcji oraz architektura zakładu. Cena : kierunek polityki cenowej, formuła ustalania cen, różnicowanie, polityka rabatowa. Dystrybucja : kanały dystrybucji czyli sprzedaży, organizacja, sieć placówek. Promocja: reklama, public relations, sprzedaż osobista, promocja uzupełniająca. Efektywność instrumentów marketingu mix jest wysoka, gdy wszystkie jego elementy są do siebie dopasowane i tworzą harmonijną całość. Efektywność i skuteczność poszczególnych elementów marketingu mix jest zróżnicowana, najbardziej efektywnym instrumentem marketingujest produkt, mniej cena i dystrybucja. Wmarketingu produkt uważany jest za najważniejszy instrument i jednocześnie traktowany jest jako "serce marketingu" ponieważ :usługa ma za zadanie zaspokoić potrzeby konsumentów poprzez konkretną formę oferty. Produkt w gastronomii jest wysoce elastycznym instrumentem marketingu dający się zmieniać relatywnie w krótkim czasie. Polityka produktu kształtuje w dużym stopniu inne instrumenty marketingu ; cenę, dystrybuccję, promocję.

Dodaj swoją odpowiedź