Opisz budowe i dzialanie kompresora powietrza oraz budowę ręcznej sikawki strażackiej

Opisz budowe i dzialanie kompresora powietrza oraz budowę ręcznej sikawki strażackiej
Odpowiedź

stalowych. Kompresor pompuje gaz R 134a do zamkniętego układu chłodzenia. Poprzez układ cienkich rurek gaz wpompowywany jest do parownika gdzie następuje jego rozprężenie. Podczas rozprężania gaz schładza parownik. Z parownika poprzez kondensator, gaz oddając ciepło powraca do kompresora i cykl się powtarza. Powietrze napędzane przez wentylator przedmuchiwane jest przez parownik. Wilgoć zawarta w powietrzu osadza się na ściankach parownika. Tak powstały kondensat pary wodnej skraplany jest do pojemnika na skropliny. W pojemniku zainstalowany jest pływak, który podnosząc się wraz z cieczą do pozycji maksymalnej pobudza wyłącznik. Wyłącznik wyłącza urządzenie oraz wysyła sygnał elektryczny do lampki kontrolnej informując użytkownika o konieczności wypróżnienia zbiornika na skropliny. W urządzeniu istnieje opcja podłączenia spustu bezpośrednio do okapnika. W tym celu należy wyciągnąć pojemnik na skropliny i w jego miejsce wkręcić końcówkę z wężykiem odprowadzającym. Urządzenie zaopatrzone jest w automatyczny układ zapobiegający zmrożeniu parownika. Płytka sterująca co 20 min, wysyła sygnał elektryczny do elektrozaworu otwierającego obieg ciepłego gazu, który rozmraża parownik. Regulowany higrostat włącza i wyłącza urządzenie w zależności od zadanej wilgotności pozwalając utrzymać zadane parametry klimatyczne. Kompresor urządzenia zaopatrzony jest w zawory membranowe, które umożliwiają pochylanie urządzenia a nawet obrócenie go „do góry nogami” podczas transportu. Urządzenie zaopatrzone jest w kółka pozwalające na łatwe przemieszczanie. Dwa przednie kółka posiadają blokadę. Uchwyty w obudowie ułatwiają przenoszenie urządzenia. Z tyłu osuszacza zamontowany jest filtr powietrza. Filtr jest łatwy do demontażu i czyszczenia. Filtr najlepiej przydmuchiwać sprężonym powietrzem lub spłukać wodą. Nie wymaga wymiany. Obudowę osuszacza wykonano z blachy przygotowanej antykorozyjnie oraz laminowanej z zewnątrz. Zapewnia to długotrwałą odporność przed korozją nawet w najtrudniejszych warunkach klimatycznych.

Dodaj swoją odpowiedź