Rynek producenta lub rynek sprzedawcy - jest to określenie stosowane do rynku jakiegoś określonego produktu, na którym istnieje trwały niedobór tego dobra. Producent jest na takim rynku w sytuacji uprzywilejowanej, ponieważ wszystko, co wyprodukuje, zostanie przez nabywców kupione, bez względu na jakość, termin dostawy i inne cechy produktu i warunki dyktowane przez producenta. Rynek konsumenta lub rynek nabywcy to określenie stosowane również do rynku kreślonego produktu, na którym istnieje trwała nadwyżka rynkowa. Konsument znajduje się wówczas na uprzywilejowanej pozycji, ponieważ ma możliwość wyboru najlepszego produktu spośród wytwarzanych przez różnych producentów i oferowanych przez różnych sprzedawców. Sprzedawcy muszą zabiegać o pozyskanie sobie nabywców i konkurować między sobą. Reasumując: Najważniejsze różnice: - Na rynku producenta podaż jest mniejsza, a popyt większy, na rynku konsumenta odwrotnie. -Na rynku producenta to producent jest uprzywilejowany, na rynku konsumenta konsument. -Na rynku producenta istnieje względny trwały niedobór danego dobra, na rynku konsumenta względna trwała nadwyżka.
Scharakteryzuj rynek producenta oraz rynek konsumenta. Wskaż różnice.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź