Proszę.... wytłumaczcie mi co to jest 3 dynamika newtona(podajcie wzory ktore trzeba zapamiętac)i pęd ciała.zasada zachowania pędu!                             

Proszę.... wytłumaczcie mi co to jest 3 dynamika newtona(podajcie wzory ktore trzeba zapamiętac)i pęd ciała.zasada zachowania pędu!                             
Odpowiedź

3 ZASADA DYNAMIKI NEWTONA (zasada wzajemności) Skutki oddziaływania są zawsze widoczne na wszystkich ciałach,Któe uczestniczą w oddziaływaniu. Większe skutki odczuwa ciało o mniejszej masie.   Wzór na pęd Pęd=Masa *Prędkość   Mam nadzieję,że pomogłam :)

Trzecia zasada dynamki Newtona Jeżeli ciało A działa na ciało B siłą F[latex]F_{AB}[/latex] to ciało B działa na ciało A siłą [latex]F_{BA}[/latex] o tej samej wartości i kierunku ale innym zwrocie.   [latex]F_{AB}=-F_{BA}[/latex]   To jeste teoria. Mówąc po ludzku jest to zasada akcji i reakcji. Wyraża ona bardzo ogólną cechę wszystkich oddziaływań - ich wzajemność. To znaczy, że jeśli położysz na stole jabłko, to jabłko będzie oddziaływało na stół z taką samą siłą jak stół na jabłko. Inny, klasyczny przykład: spadające jabłko jest przyciągane przez Ziemię (grawitacja) a jednocześnie Ziemia jest przyciągana przez jabłko. Tak samo jest w kosmosie. Ziemia i Księżyc odzdziałowują na siebie tą samą sły, na tym samym kierunku, a jedyne o przeciwnym zwrocie (na rysnku to wyglądałoby mniej więcej tak:   ZIEMIA ---------->     <----------KSIĘŻYC   Mimo różnych mas Ziemii i Księżyca, siły są sobie równe, różni je jedynie zwrot)   __________________________   Pęd jest parametrem charakteryzuącym poruszające się caiało. Definjujemy go jako iloczyn masy i prędkości ciała p=m*v   Tutaj chyba nie ma co wyjaśniać :) __________________________   Zasada zachowania pędu: W izolowanym układzie (układzie w jakmi nie pojawiają sę żadne inne siły) ciał całkowity pęd układu pozostaje stały.   Wyobraź sobie chłopca stojącego na deskorolce (ich masa to M) i rzucającego przed siebie piłkę (o masie m). Chłopiec z deskorolką i piłka stanowią układ izolowany. Chłopiec działa na piłkę z pewną siłą, dzięki czemu ta zaczyna poruszać się do przodu, natomiast na chłopca piłka oddziałuje siłą o tej samej watrści, lecz przeciwnie skierowana. Pęd początkowy układu [latex]p_{0}[/latex] ( w chwili gdy chłopiec trzyma piłkę) wynosi 0. Po zucie piłka uzyskuje pęd [latex]p_{1}=m*v_{1}[/latex], zaś chłopiec przeciwnie skierowany pęd [latex]p_{2}=M*v_{2}[/latex] . Ich całkowity pęd [latex]p_{k}=p_{1}-p_{2}[/latex] również wynosi 0.   Prościej tego nie potrafię wytłumaczyć, chyba że na przykładzie zasady zachowania energii, którą można naprzykładzie streścić tak: W zamkniętym domu są 4 pokoje. W 1 pokoju są 2 osoby, w 2 są 4, w 3 jest 1 a w czwartym nie ma nikogo. Po godzinie w 1 pokoju jest 5 osób, w 4 są 2, a pokoje 2 i 3 są puste. Całkowitailość osób się nie zmieniła.     Pozdrwaiam, mam nadzieję, że coś z tego wyciągniesz :)

Dodaj swoją odpowiedź