Przyrządy: butelka po napojach, szeroka miednica. Przebieg doświadczenia: Bierzemy dużą plastikową butelkę po napojach .Wzdłuż linii pionowej robimy otwory w odstępach. Zalepiamy taśmą i nalewamy wodę. Trzymając butelkę nad miednicą, zrywamy taśmę, zaczynając od dołu. Obserwujemy zasięg wypływających strumieni Wniosek: Ciśnienie cieczy na ścianki naczynia nie jest jednakowe. Zależy od wysokości słupa cieczy. Przyrządy: wysoki słój, wąska próbówka. Przebieg doświadczenia: Słój wypełniamy wodą. 1/3 objętości probówki również napełniamy wodą i odwróconą do góry dnem zanurzamy w słoju. Obserwujemy poziom wody w probówce. Następnie zanurzamy ją jak najgłębiej, trzymając pionowo i ponownie sprawdzamy poziom wody. Wniosek: Im większa wysokość słupa cieczy, tym większa wartość ciśnienia hydrostatycznego
potrzebuję jakieś doświadczenie na fizykę z tematu Ciśnienie atmosferyczne i chydrostatyczne. takie bym mogła zaprezentować w klasie. Może być z wnioskiem dokładnie opisane..
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź