1) efektywne wykorzystywanie czasu pracy zespołu poprzez eliminację zakłóceń wynikających z naturalnych procesów rozwoju zespołu optymalne konfigurowanie zespołu: przydzielanie różnym osobom odpowiednich dla nich zadań, wspieranie lub hamowanie aktywności niektórych członków zespołu w zależności od kontekstu świadomość własnych tendencji osobowościowych u poszczególnych członków grupy do przyjmowania określonych ról grupowych zmniejszenie ilości i siły destrukcyjnych konfliktów 2) charakteryzują się większą determinacją w dążeniu do wyznaczonych celów, w większym stopniu są skłonni zaakceptować obowiązujące normy i cele grupowe, relatywnie rzadziej spóźniają się lub są nieobecni podczas wypełniania zadań zespołowych, po pewnym czasie stają się do siebie podobni pod pewnymi względami, niektórzy zaczynają stopniowo odbierać zespół jako miejsce, w którym mogą się realizować i osiągać osobiste cele, w bardziej emocjonalny sposób podchodzą do kwestii związanych z potencjalnymi sukcesami, ewentualnie porażkami. 3) 1. Zasoby – narzędzia pracy, wyposażenie (na przykład telefony, samochody służbowe), odpowiednie miejsce pracy, sprzęt, maszyny, wsparcie technologiczne, systemy IT, instrukcje, czas i finanse. 2. Organizacja pracy & procesy biznesowe - struktura zależności, opisy procesów biznesowych i stanowisk, cele – od poziomu całej organizacji po poszczególne komórki organizacyjne i osoby, procedury postępowania, normy jakości, systemy / zasady raportowania, wsparcie organizacyjne ze strony przełożonych, misja, wizja, wartości i oczekiwania. 3. Informacje – jasno wyrażone oczekiwania względem pracy (głównie w kategoriach ilości, jakości, czasu), omówienie standardów pracy, informacje zwrotne dotyczące poziomu wykonania i spełniania oczekiwań, dostęp do danych i informacji związanych z wykonywaną pracą. 4. Wiedza i kompetencje – wiedza specjalistyczna z zakresu wykonywanej pracy, kompetencje (umiejętności i postawy), możliwości rozwoju kompetencji i zdobywania wiedzy specjalistycznej. 5. Motywacja – zaangażowanie w realizacje zadań związane z czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Poziom satysfakcji z wynagrodzenia i wszelkie formy nagradzania i premiowania. Identyfikacja z firmą, poczucie bezpieczeństwa pracy oraz możliwości rozwoju, kariery, awansu. 6. Jakość życia w organizacji (wellness) – dbałość o szeroko rozumiane aspekty zdrowia psychicznego i fizycznego oraz równowagę między życiem zawodowym a osobistym.
1. w jaki sposób dobierac ludzi do zespołu? 2. czym cechuja sie spójne zespoły 3. od czego zalezy efektywnosc pracy zespołu
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź