Bardzo proszę o opis układu elektrycznego w samochodzie. Jak to mniej więcej wygląda, działa, do czego mniej więcej służy. Z góry dzięki.

Bardzo proszę o opis układu elektrycznego w samochodzie. Jak to mniej więcej wygląda, działa, do czego mniej więcej służy. Z góry dzięki.
Odpowiedź

służy do świateł mogaczy i radia i zasila to wszystko akumulator liczę na naj

owoczesne samochody są wyposażone w wysoko wydajne alternatory, które są zdolne dostarczyć znacznie więcej energii, niż zużywane jest przez wszystkie urządzenia pojazdu podczas normalnej eksploatacji. Przekonanie to jest jednak złudne. W przypadku eksploatacji auta w ruchu miejskim, na krótkich odcinkach, z częstym uruchamianiem silnika i długimi postojami w korkach, może się zdarzyć, że po kilku dniach przy ujemnych temperaturach otoczenia może zabraknąć energii w akumulatorze w najmniej odpowiednim momencie. Aby temu zapobiec, warto zsumować moc wszystkich odbiorników prądu, jakie działają podczas jazdy. Poniżej jest przedstawione przykładowe zestawienie. reflektory 2 x 55 W = 110 W światła pozycyjne 4 x 5 W = 20 W układ zapłonowy 30 W oświetlenie tablicy rejestracyjnej 5 W oświetlenie wskaźników 7 x 0,6 W = 4,2 W. dmuchawa 20W cicho grający odtwarzacz CD lub MP3 20 W Jak widać, bardzo skromnie wyposażony samochód podczas normalnej eksploatacji zużywa około 200 W. Tyle bez problemu dostarczy alternator nawet podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Gdy jednak jedna z jego sekcji ulegnie awarii, ilość dostarczanej przez niego energii spadnie aż o 1/3. Dla kierowcy taka awaria jest niezauważalna, nie zasygnalizuje jej także żadne ze standardowych urządzeń kontrolnych. Wykryje ją jedynie pokładowy komputer, choć nie w każdym typie samochodu, oraz – zwykły woltomierz, nawet bardzo prymitywny. Nie musi być podłączony na stałe do instalacji. mam nadzieje ze pomogłam:*:):P

Dodaj swoją odpowiedź