Scharakteryzuj każdy z napędów, podaj wady, zalety, zastosowanie. Wszytko o nich. Krótko i na temat. Napęd: -elektryczny, -pneumatyczny, -hydrauliczny, -spalinowy,

Scharakteryzuj każdy z napędów, podaj wady, zalety, zastosowanie. Wszytko o nich. Krótko i na temat. Napęd: -elektryczny, -pneumatyczny, -hydrauliczny, -spalinowy,
Odpowiedź

Napęd elektryczny jest to napęd w którym silnik przetwarza energię elektryczną na energię mechaniczną.Wady i zalety są różne zależne od tego do czego są stosowane. Ale omówię wady i zalety silników elektrycznych tam gdzie są najczęściej wykorzystywane, czyli przy narzędziach stosowanych przy warsztacie. Wady takich napędów to: głośna praca, w niektórych przypadkach bardzo duże zużycie prądu elektrycznego. Zaletami jest prosta budowa, mały koszt produkcji, łatwość dostępu takich urządzeń oraz łatwość obslugi, podłączasz do prądu. Napęd pneumatyczny jest przenoszenie energi mechanicznej za pomocą powietrza (ciśnienia tego powietrza) od miejsca wytworzenia do miejsca napędzanego. Często stosowane przy warsztatach mechanizacyjnych. Wadami takich urządzeń jest ich drogi koszt kupna, konieczość posiadania specjalistycznego układu pneumatycznego, konieczność posiadania sprężarki. Zaletami jest ich niezawodność, cicha praca, dłuższa żywotność w porównaniu z innymi napędami, płynna bezstopniowa regulacja prędkości i zmiany kierunku ruchu,. Napęd hydrauliczny jest podobny do napędu pneumatycznego lecz zamiast powietrza używa się cieczy - najczęściej specjalnego oleju. Napędy hydrauliczne są wykorzystywane w górnictwie, hutnictwie, obrabiarkach, maszynach rolniczych, budowlanych i drogowych. Napędy hydrauliczne dzielone są na hydrostatyczne i hydrokinetyczne. Wadami tego układu są: wrażliwość na zapowietrzenie, straty mocy podczas przepływu cieczy w instalacji, duży koszt takich instalacji. Zaletami tego układu są, małe gabaryty i ciężar, zwarta budowa, trwałość i niezawodność. Napęd spalinowy, jest to napęd wykorzystujący silnik beznynowy lub Diesla. Tego typu napędy są wykorzystywane w samochodach, ciągnikach, kosiarkach, piłach mechanicznych, wszędzie tam gdzie inne napędy nie sprawdzają się tak dobrze jak napęd spalinowy. Zaletami takiego układu jest niezależność, potrzebne jest tylko paliwo do pracy, łatowość naprawy, łatwość dostępu i tania cena. Wadami jest w niektórych przypadkach droga eksploatacja takich, głośna praca, duży ciężar.

Dodaj swoją odpowiedź