Znaczenie marketingu w zarzadzaniu przedsiebiorstwem ? albo  umiejetnosci menadzera niezbedne do zarzadzania przedsiębiorstwem(na jedną strone).

Znaczenie marketingu w zarzadzaniu przedsiebiorstwem ? albo  umiejetnosci menadzera niezbedne do zarzadzania przedsiębiorstwem(na jedną strone).
Odpowiedź

Marketing jest podstawową funkcją przedsiębiorstwa, która łączy potrzeby i oczekiwania nabywców a swoje działania firma kieruje na klienta. Podstawy nowoczesnej koncepcji i praktycznej działalności marketingowej jest satysfakcja nabywców. Powodzenie firmy jest od niej uzależnione. By uka­zać na czym tak naprawdę polega praca dzi­ału mar­ke­tingu w nowo­cze­snej     fir­mie trzeba pójść o krok dalej i przyj­rzeć się dzia­ła­niu spe­cja­li­stów w tej dzie­dzi­nie. Ich praca oparta jest na pod­sta­wo­wym ele­men­cie, któ­rego nie może zabrak­nąć przy żadnym pro­jek­cie — kre­atyw­no­ści. Każda kole­jna kam­pa­nia rekla­mowa musi wyróż­niać się na rynku, tak by nie zgi­nęła w gąsz­czu reklam kon­ku­ren­cji. Powinna więc docie­rać do poten­cjal­nych nabyw­ców pro­duktu czy usługi w taki spo­sób, by zwró­cić ich uwagę. Osią­gnię­cie tego celu nie jest jed­nak zada­niem łatwym, tak jak nie­ła­twa jest nauka bycia kre­atyw­nym — w końcu w samej natu­rze czło­wieka leży zacho­wy­wa­nie się wg sche­ma­tów i podą­ża­nie utar­tymi ścież­kami. A jed­nak można tą cechę nabyć z cza­sem, choć wymaga to pracy i wysiłku. Rola marketingu w przedsiębiorstwie 29 stycznia 2010 ConQuest Consulting w Dla Twojej firmy Wiele osób, szcze­gól­nie tych o zmy­śle mate­ma­tycz­nym, zadaje nie­raz pyta­nie — czym tak naprawdę jest ten mar­ke­ting? Czy można się tego w jakiś spo­sób nauczyć? Prze­cież jest to dzie­dzina tak bar­dzo jako­ściowa, że uję­cie jej w jakie­kol­wiek ścisłe ramy spra­wia, że jej dzia­ła­nia tracą sens. A jed­nak branża ta wciąż ist­nieje, co wię­cej, roz­wija się w nie­sa­mo­wi­tym tem­pie, wyko­rzy­stu­jąc naj­now­sze tech­no­lo­gie i wciąż poja­wia­jące się nowe środki przekazu. Bez prze­rwy poja­wiają się na rynku kole­jne agen­cje medi­alne, zatrud­nia­jące zdol­nych ludzi, któ­rzy wyka­zują się nie­sa­mo­witą kre­atyw­no­ścią. Wyda­wać się więc może, że choć jest to trudny do zba­da­nia i opi­sa­nia temat, to jed­nak coś w tym marketingu jest. I owszem — jest. Pow­stało już tysiące opra­co­wań opi­su­ją­cych pod­stawy, na któ­rych oparta jest reklama oraz co naj­waż­niej­sze, wyko­rzy­sty­wane przez nią metody dzia­ła­nia. Z mar­ke­tin­go­wego punktu widze­nia jest to już jed­nak stan­dard. By uka­zać na czym tak naprawdę polega praca dzi­ału mar­ke­tingu w nowo­cze­snej fir­mie trzeba pójść o krok dalej i przyj­rzeć się dzia­ła­niu spe­cja­li­stów w tej dzie­dzi­nie. Ich praca oparta jest na pod­sta­wo­wym ele­men­cie, któ­rego nie może zabrak­nąć przy żadnym pro­jek­cie — kre­atyw­no­ści. Każda kole­jna kam­pa­nia rekla­mowa musi wyróż­niać się na rynku, tak by nie zgi­nęła w gąsz­czu reklam kon­ku­ren­cji. Powinna więc docie­rać do poten­cjal­nych nabyw­ców pro­duktu czy usługi w taki spo­sób, by zwró­cić ich uwagę. Osią­gnię­cie tego celu nie jest jed­nak zada­niem łatwym, tak jak nie­ła­twa jest nauka bycia kre­atyw­nym — w końcu w samej natu­rze czło­wieka leży zacho­wy­wa­nie się wg sche­ma­tów i podą­ża­nie utar­tymi ścież­kami. A jed­nak można tą cechę nabyć z cza­sem, choć wymaga to pracy i wysiłku. Dzia­ła­nia mar­ke­tin­gowe trzeba jed­nak połą­czyć z pozo­sta­łymi funk­cjami przed­się­bior­stwa, tak by sta­no­wiły one spójną całość. Tutaj czę­sto poja­wia się pro­blem — jak nie ogra­ni­czać tej jakże kre­atyw­nej grupy spe­cja­li­stów od mar­ke­tingu, a jed­no­cze­śnie efek­tyw­nie wdro­żyć ich w upo­rząd­ko­wane sche­maty dzia­ła­nia przed­się­bior­stwa, które są ele­men­tem wyma­ga­nym do zapew­nie­nia mu efek­tyw­no­ści. Wraz z upły­wem czasu oraz zacho­dzą­cymi zmia­nami podej­ścia do reklamy i sprze­daży, spe­cja­li­ści pro­po­no­wali kole­jne sche­maty uka­zu­jące rolę mar­ke­tingu we współ­cze­snym przed­się­bior­stwie, z któ­rych naj­czę­ściej wyko­rzy­sty­wane dwa to: Mar­ke­ting jako funk­cja rów­no­ważna pozo­sta­łym, tj. pro­duk­cji, finan­som i zaso­bom ludz­kim. Podej­ście to cha­rak­te­ry­styczne jest dla przed­się­biorstw zorien­to­wa­nych na sprze­daż, utrzy­mu­ją­cych że klienci pozo­sta­wieni sami sobie nie będą kupo­wać wystar­cza­ją­cej liczby produktów. Mar­ke­ting jako funk­cja inte­gru­jąca pozo­stałe ele­menty, sku­pione na klien­cie. Podej­ście cha­rak­te­ry­styczne dla firm zorien­to­wa­nych na klienta, sta­ra­ją­cych się zro­zu­mieć jego potrzeby oraz zna­leźć na nie odpowiedź                                                                                                   Te dwa prze­ciwne wręcz podej­ścia, repre­zen­tu­jące cał­kiem odmi­enny spo­sób myśle­nia o klien­cie są obec­nie naj­po­pu­lar­niej­sze. Pierw­sze z nich prak­ty­ko­wane jest zazwy­czaj gdy firma chce sprze­dać to co pro­du­kuje, a nie to czego potrze­buje rynek.Dru­gie z wymie­nio­nych pode­jść poja­wiło się w poło­wie lat pięć­dzie­sią­tych ubie­głego wieku i zakwe­stio­no­wało poprzed­nie. Firmy dzia­ła­jące wg tej zasady posta­no­wiły zro­zu­mieć klienta oraz zare­ago­wać na jego pra­gnie­nia, przed­sta­wia­jąc mu gotowe roz­wią­za­nie zaspo­ka­ja­jące owe potrzeby.

Dodaj swoją odpowiedź